در اغلب گوشی‌های اندرویدی برای اسکرین‌شات گرفتن یا به عبارت دیگر عکس گرفتن از آنچه روی نمایشگر دیده می‌شود، راه‌هایی مثل ژست حرکتی سه‌انگشتی یا ترکیبی از دکمه‌های ولوم و پاور وجود دارد. در گلکسی نوت ۸ چطور؟ چگونه می‌توان به سرعت اسکرین‌شات تهیه کرد؟

 در گلکسی نوت ۸ چند روش برای اسکرین‌شات گرفتن تعریف شده است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

عکس گرفتن با دکمه‌های پاور و صدا در گلکسی نوت ۸

روش اول روشی است که در اغلب گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند: دکمه‌ی ولوم پایین و پاور را هم‌زمان فشار دهید و حدود ۲ ثانیه صبر کنید! نمایشگر فلاشی می‌زند و صدای شاتر را خواهید شنید و اسکرین‌شات گرفته می‌شود.

با حرکت جاروبی در گلکسی نوت ۸ اسکرین‌شات بگیرید

اگر سرعت عمل بیشتری می‌خواهید، می‌بایست اسکرین‌شات گرفتن با ژست حرکتی خاصی به اسم Palm swipe را فعال کنید. به این منظور به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و در بخش Advanced features گزینه‌ی Palm swipe to capture را فعال نمایید. اکنون می‌توانید با سرعت بالا عکاسی کنید، اما چگونه؟ معمولاً دست به صورت عمودی روی صفحه قرار گرفته و از راست به چپ کشیده می‌شود. روش دیگر این است که انگشتان دست خود را خم کرده و با پشت دست روی گوشی بکشید. این حرکت جاروبی که Palm swipe به معنی حرکت جاروبی با کف دست نامیده شده، موجب فلاش زدن سریع صفحه و ذخیره شدن عکس در حافظه‌ی گوشی می‌شود.

مسیری که تصاویر گرفته شده از صفحه ذخیره می‌شود، پوشه‌ی Screenshots است. با مراجعه به اپلیکیشن Pictures این پوشه را پیدا می‌کنید. در گالری نیز همین پوشه موجود است.