سرویس دانش و فناوری

بهترین راه‌های افزایش عمر باتری آیپد (بخش دوم)

غیرفعال کردن سرویس تشخیص مکان

سرویس تشخیص مکان یکی از سرویس‌های جالب محصولات اندرویدی و همین‌طور آیفون و آیپد است که به کاربر اجازه می‌دهد که موقعیت خود روی نقشه را مشاهده کنید و به علاوه برخی اپلیکیشن‌ها با توجه به موقعیت مکانی، محتوای لازم را نمایش می‌دهند. نمونه‌ی آن اپلیکیشن آب‌وهوا و همین‌طور اپلیکیشن ساعت و یا اذان‌گو و همین‌طور قبله‌نما است. برخی اپلیکیشن‌ها از اطلاعات مکانی حتی در زمانی که اجرا نشده‌اند هم استفاده می‌کنند.

غیرفعال کردن سرویس مکان‌یابی عمر باتری را افزایش می‌دهد. برای غیرفعال کردن این سرویس، از اپ تنظیمات گزینه‌ی Privacy را انتخاب کرده و سوییچ گزینه‌ی Location Service را در حالت غیرفعال قرار دهید.

انتخاب بهتر این است که این گزینه را غیرفعال نکنید بلکه تنظیمات هر اپلیکشن را جداگانه تغییر دهید. برای هر اپ می‌توان یکی از سه حالت Never و While Using و Always را انتخاب نمود که به ترتیب به معنی غیرفعال، فعال در زمان استفاده و همواره فعال هستند. طبعاً حالت دوم بهترین گزینه برای کسانی است که گاهی از سرویس مکانی استفاده می‌کنند و در حقیقت اپلیکیشن موردبحث، بدون سرویس مکانی به کلی بی‌استفاده می‌شود. برخی از اپ‌ها حالت دوم را ندارند! می‌بایست سرویس مکانی را همواره خاموش یا روشن تنظیم کرد و تصمیم‌گیری مشکل می‌شود.

فعال کردن حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb

در حالت مزاحم نشوید، صداها و همین‌طور پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌هایی که از طریق FaceTime صورت می‌گیرد، همگی منابع مصرف باتری هستند. کسانی که از آیپد به عنوان وسیله‌ی دوم استفاده می‌کنند و همه‌ی موارد را توسط گوشی مرور به عنوان وسیله‌ی همراه اصلی، بررسی می‌کنند، بهتر است از این ویژگی استفاده کنند.

برای فعال کردن حالت مزاحم نشوید به اپ تنظیمات مراجعه کرده و گزینه‌ی Do Not Disturb را تپ کنید. سوییچ حالت دستی یا Manual‌ را فعال کنید تا آیپد همواره در حالت بی‌صدا باقی بماند و هر زمان که لازم شد، تبلت را روشن کرده و به بررسی اتفاقات اخیر بپردازید. به این ترتیب آیپد با یک بار شارژ کامل، ممکن است یک هفته دوام بیاورد چرا که همواره نمایشگر خاموش است و هیچ نوتیفیکیشنی آن را روشن نخواهد کرد.

اپ ایمیل را به صورت دستی بروز و بررسی کنید

یکی دیگر از منابع مصرف باتری، قابلیت Push ایمیل در اپ Mail است. اگر ایمیل‌ها را روی گوشی مطالعه و بررسی می‌کنید، عملاً نیازی به بروز شدن اپ ایمیل در آیپد ندارید و کافی است در فواصل چند روز یک بار، اپ Mail را باز کرده و ایمیل‌های جدید را بارگذاری کنید.

برای غیرفعال کردن Push ایمیل که در حقیقت ایمیل‌های جدید را بارگذاری می‌کند، به اپ تنظیمات و بخشی به اسم Mail رجوع کنید. در سمت راست سوییچ Push را در حالت خاموش قرار دهید.

بررسی میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌ها در آیپد

آخرین راهکار که گاهی بد نیست در قدم اول انجام شود، شناسایی اپلیکیشن‌هایی است که به شدت شارژ باتری را خالی می‌کنند. برای بررسی میزان مصرف باتری اپ‌های نصب شده، به اپ تنظیمات و بخش Battery سری بزنید. لیستی از اپ‌ها را مشاهده خواهید کرد. اگر روی سوییچ Battery Percentage در بالای صفحه تپ کنید، درصد استفاده از باتری توسط هر اپلیکیشن مشخص می‌شود. می‌توانید روی Last 24 Hours تپ کنید تا مصرف باتری اپ‌ها در ۲۴ ساعت اخیر نمایان شود و سپس موارد پرمصرف را در صورت عدم نیاز، حذف کنید و یا اپ دیگری به جای اپ‌های پرمصرف انتخاب کنید.

 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید