عمر باتری آیپد نسبت به اغلب تبلت‌های معمولی خوب است و کاربران مشکلی با آن ندارند ولیکن می‌توان عمر باتری را با دستکاری در تنظیمات iOS و همین‌طور رعایت نکات جالب توجه، بیشتر کرد. در ادامه با بهترین راه‌های افزایش عمر باتری آیپد در خدمت شما هستیم. ما را همراهی کنید تا در مورد آیپدها بیشتر بدانیم.

باتری هر وسیله‌ای در درازمدت از کار می‌افتد و می‌بایست باتری جدید تهیه کرد. جایگزین کردن باتری علاوه بر اینکه دشوار است، هزینه‌ی بالایی دارد و چه بهتر است که حین استفاده، کاری نکنیم که باتری به سرعت خالی شود و آن را شارژ کنیم. تعداد دفعات شارژ و دشارژ شدن باتری، ارتباط مستقیم با پوسیدگی و فرسایش آن دارد. بنابراین رعایت نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، موجب افزایش عمر مفید باتری نیز می‌شود.

روشنایی بهینه را به صورت دستی تنظیم کنید

نمایشگر معمولاً مهم‌ترین مصرف‌کننده‌ی شارژ باتری است، به خصوص که در تبلت‌ها نمایشگر از نظر مساحت، ۳ تا ۵ برابر بزرگ‌تر از گوشی‌هاست. بنابراین بهترین راهکار تنظیم مصرف باتری نمایشگر این است که روشنایی را در حالت خودکار قرار دهید تا همواره روشنایی صفحه متناسب با نیاز شما باشد. در تاریکی روشنایی حداکثری عمر باتری را کم کرده و نیز چشم را خسته می‌کند. اما ممکن است گاهی صفحه را روشن‌تر از حدی که نیاز است ببینید. بنا

برای تنظیم روشنایی، با حرکت جاروبی انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. اسلایدر تنظیم روشنایی در این پنل موجود است. روشنایی را در حد نیاز تنظیم کنید.

زمانی که وای-فای و بلوتوث و دیتای سیم‌کارت مورداستفاده نیست، آنها را خاموش کنید

بلوتوث ارتباط بی‌سیم کم‌مصرفی است و شاید از نظر عمر باتری، غیرفعال کردن و فعال کردن آن چندان موثر نباشد اما وای-فای و همین‌طور مودم دو بخش مهم و پرمصرف هستند. زمانی که از اینترنت سیم‌کارت استفاده می‌کنید و به وای-فای نیاز ندارید، حتماً آن را خاموش و غیرفعال کنید. زمانی که از اینترنت وای-فای استفاده می‌کنید هم بهتر است مودم را غیرفعال کنید تا مرتباً در جست‌وجوی آنتن‌های شبکه‌ی نسل سوم و چهارم نباشد و مصرف باتری را بیشتر نکند.

 ریفرش شدن اپ‌های پس‌زمینه را محدود کنید

اپلیکیشن‌های گوشی معمولاً در پس‌زمینه به اجرای پردازش‌ها ادامه داده و محتویات خود را بروز می‌کنند. می‌توان ریفرش شدن در پس‌زمینه را محدود کرد تا مصرف باتری کمتر شود. در iOS این کار از منوی تنظیمات عمومی یا General در تنظیمات گوشی یا تبلت صورت می‌گیرد. در منوی جنرال روی Background App Refresh تپ کرده و تنظیمات خود را اعمال کنید. در این بخش می‌توان برخی اپ‌ها را مجاز فرض کرد و برخی دیگر را غیرمجاز دانست تا به این ترتیب فقط اپلیکیشن‌هایی که مرتباً استفاده می‌شوند، در پس‌زمینه بروز شوند.

 کاهش زمان قفل شدن خودکار

آیپد و همین‌طور آیفون، زمانی که بی‌کار رها می‌شوند، پس از مدتی به صورت خودکار قفل خواهند شد تا مصرف باتری به حداقل برسد. در حالت قفل نمایشگر خاموش است ولیکن اگر فعالیتی مثل پخش ویدیو در حال اجرا باشد، آیپد قفل نمی‌شود و نمایشگر روشن باقی می‌ماند تا پخش ویدیو به اتمام برسد.

می‌توان مدت زمان بیکاری قبل از قفل شدن خودکار را کمتر کرد تا آیپد زودتر نمایشگر را خاموش کند و مصرف باتری کمتر شود. به این منظور در اپ تنظیمات روی گزینه‌ی Display & Brightness تپ کنید. در سمت راست و یا در صفحه‌ی بعدی (آیفون) روی حالتی مثل ۲ یا ۵ دقیقه تپ کنید.