ممکن است بخاطر سفر به مکان‌ّهای مختلف دسترسی به اینترنت توسط بعضی از دستگاه‌های قابل حمل امکان‌پذیر نباشد، یا اینکه بخواهید اطلاعاتی را مابین دستگاه‌های خود جابجا کنید بنابراین نیازمند اتصال شبکه وایرلس هستید؛ در این مقاله سعی داریم این معضل را حل کنیم، البته برای کسانی که از ویندوزهای ۱۰ و ۸ استفاده می‌کنند در مقالات دیگری روش استفاده بیان شده است؛ اما با توجه به پیش‌فرض نبودن این شبکه در ویندوز ۷ قصد داریم تا با استفاده از ساخت شبکه Ad – Hoc این مشکل را در ویندوز ۷ نیز حل کنیم.

از کجا شروع کنیم؟

در ابتدا باید به سراغ منو استارت بروید، در باکس جستجو عبارت “Wireless” را جستجو کنید و سپس “Manage wireless network” را انتخاب کنید.

هنگامی که وارد صفحه مربوطه شدید برای اضافه کردن شبکه بی‌سیم روی گزینه “Add” کلیک کنید.

سپس روی گزینه دوم یعنی “Create an ad hoc network” کلیک کنید.

در قدم بعدی با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که نشان دهنده معرفی اجمالی این شبکه است.

بعد از آن، صفحه جدیدی ظاهر خواهد شد که باید در آن اطلاعاتی از جمله نام شبکه و انتخاب یک پسورد را وارد کنید همچنین باید نوع شبکه وایرلس را نیز تعیین کنید.

منتظر بمانید تا شبکه ساخته شود. بعد از مشاهده این صفحه مطمئن خواهید شد که شبکه با موفقیت شاخته شده است.

به لیست شبکه‌های وای-فای مراجعه کنید تا شبکه ساخته شده را پیدا کنید؛ شبکه را انتخاب کنید و روی اتصال کلیک کنید تا به شبکه وصل شوید.

 در این مرحله قادر خواهید بود تا فایل‌ها را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید. برای اتصال دستگاه‌های دیگر ابتدا روی آیکون شبکه مورد نظر کلیک راست کنید و وارد بخش “Properties” شوید؛ روی تب “Sharing” کلیک کنید و گزینه اول را فعال کنید تا اجازه استفاده سایر دستگاه‌ها نیز صادر شود.

در تنظیمات می‌توانید سرویس‌های شبکه‌ای که دستگاه ورودی می‌تواند دسترسی پیدا کند را نیز انتخاب کنید. حالا می‌توانید اسناد و اتصال به اینترنت را با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید.