حین وب‌گردی گاهی تب‌های خاصی از مرورگر، از کار می‌افتد و محتوای سایت بارگذاری نمی‌شود و یا نمی‌توان اسکرول و کلیک کرد. در این مقاله به روش بستن تب‌هایی از مرورگر که هنگ کرده‌اند می‌پردازیم. بدون بستن کامل مرورگر هم می‌توان مشکل تب خاص را با بستن آن حل کرد. با ما باشید.

زمانی که یکی از تب‌های مرورگر گوگل کروم پاسخ‌گو نیست، معمولاً کاربر با بستن کامل مرورگر و اجرای مجدد آن، مشکل را حل می‌کند ولیکن سایت‌های دیگری که در تب‌های مختلف باز بودند هم بسته می‌شوند و می‌بایست تب‌های دیگر را مجدداً بارگذاری کرد. اگر تعداد تب‌ها کم باشد مشکلی وجود ندارد اما باز کردن تعداد زیادی تب یک مشکل جدید است!

شناسایی تب هنگ‌کرده در مرورگر کروم

ابتدا باید مطمئن شویم که سایت در حال بارگذاری نیست. اگر سایت کاملاً بارگذاری شده اما کلیک موس روی آیتم‌ها کار نمی‌کند و حتی با کلیک کردن روی Close Tab هم نمی‌توان تب موردبحث را بست و همین‌طور رفرش کردن تب غیرممکن است، در این صورت می‌توان گفت که تب پاسخ‌گو نیست و اصطلاحاً هنگ کرده است.

در این صورت قبل از هر کاری به نام تب توجه کنید و آن را به خاطر بسپارید.

چگونه تب هنگ‌کرده گوگل کروم را به صورت اجباری ببندیم

می‌خواهیم تب مشکل‌ساز را Force Close کنیم یا در واقع به صورت اجباری آن را ببندیم. به این منظور ابتدا روی آیکون منو که در نسخه‌های اخیر کروم به شکل سه‌نقطه‌ی عمودی است، کلیک کنید. در منوی کروم روی گزینه‌ی More Tools و سپس Task Manager کلیک کنید. تاسک منیجر گوگل کروم شبیه به تاسک منیجر ویندوز طراحی شده است و در آن پردازش‌های مربوط به هر تب و همین‌طور اکستنشن‌های مرورگر را مشاهده می‌کنید. روبروی هر یک اطلاعات مفیدی مثل میزان استفاده از حافظه‌ی رم و همین‌طور میزان استفاده از پردازنده و شبکه ذکر شده است.

با توجه به اینکه به دنبال تب مشکل‌ساز هستیم، نام تب‌های باز را مرور کنید و آن تب خاص را شناسایی کنید.

روی تب هنگ‌کرده کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی End Process در پایین صفحه کلیک کنید تا این پردازش خاص بسته شود. به این ترتیب مرورگر کروم تب‌های معمولی خواهد داشت و ممکن است استفاده‌ی شدید از پردازنده متوقف شود.