اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز با هدف سهولت کار کاربران در این سیستم‌عامل قرار گرفته‌اند اما خیلی از کاربران ویندوز به‌دلایل مختلفی هیچ علاقه‌ای به کار با برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آن ندارند؛ در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین آلترناتیو‌ها برای چند اپلیکیشن ویندوز جایگزین‌های مناسبی برای آنها ارائه دهیم.

Multi Commander بجای File Explorer

فایل اکسپلورر که قبلاً ویندوز اکسپلورر نام داشت، دارای ویژگی‌های بسیار خوبی همچون میانبرها و نوارهای مختلف بسیار کاربردی است. درحالیکه شما می‌توانید با افزونه‌های مختلف آن را قوی‌تر کنید. خیلی از کاربران نیز ترجیح می‌دهند تا آن را با یک رقیب قدرتمند بنام Multi Commander جایگزین می‌کنند. این اپلیکیشن گزینه‌های بیشتری نسبت به نسخه پیش‌فرض ویندوز ارائه می‌دهد؛ رابط کاربری با دو پنل و زبانه‌های مختلف که دو موقعیت مختلف را به‌سرعت فراهم کنید و بین این دو فایل‌ها را بدون هیچ نرم‌افزار واسطه‌ای انتقال دهید.

همچنین می‌توانید به‌سرعت یک دفترچه یادداشت را با پنجره فرمان باز کنید. مجموعه‌ای از دکمه‌ها و گزینه‌های مختلف در پایین پنجره اصلی به شما اجازه می‌دهد تا همه پوشه‌ها را پنهان کنید، تصاویر را انتخاب کنید و یا تصاویر تکراری را پیدا کنید. ویژگی‌های بیشماری در این اپلیکیشن موجود است که موتور جستجوی قدرتمند، امکان ساده تغییر نام فایل‌ها و گزینه‌های مقایسه پوشه‌ها از مهمترین آنها می‌باشد.

Mailbird بجای Windows Mail

تقریباً می‌توان گفت هیچ یک از کاربران ویندوز با وجود محیط‌های ایمیلی همچون جیمیل و یاهو علاقه‌ای به کار با اپلیکیشن دسکتاپی ایمیل ویندوز ندارند، شاید نه اپلیکیشن پیش‌فرض ویندوز بلکه هیچ اپلیکیشن جایگزینی؛‌ اما اگر دلتان می‌خواهد از طریق یک اپلیکیشن در دسکتاپ ایمیل‌های خود را بررسی کنید و به صندوق ورودی دسترسی پیدا کنید مطمئناً Mailbird می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همچنین می‌توانید از طریق این اپلیکیشن وارد حساب کاربری وی‌چت، واتس‌اپ و پیام‌رسان فیس‌بوک شوید و با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

EaseUS todo Backup بجای Windows Backup

تهیه نسخه پشتیبان از ویندوز یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که هر کاربر باید انجام دهد. درصورتی که از تهیه بک‌آپ خودداری کنید باید ریسک برخورد با خطرات مختلف را به جان بخرید و این درحالیست که گرفتن بک‌آپ هزینه‌ای ندارد. ویندوز بصورت اتومات با استفاده از ابزار “File History” از فایل‌ها و اسناد خود نسخه کپی تهیه می‌کند؛ اما خیلی کم حجم است و گزینه‌های زیادی را پیش روی شما نمی‌گذارد.

انتخاب‌های متعددی برای تهیه بک‌آپ وجود دارد اما پیشنهاد ما استفاده از EaseUS است. این اپلیکیشن به کاربران تازه‌کار کمک می‌کند تا بدون هیچ دردسر خاصی از ویندوز خود بک‌آپ بگیرند؛ یک ویژگی جالب این اپلیکیشن این است که می‌توانید نسخه بک‌آپ خود را در فضای ابری ذخیره کنید.