در سیستم عامل iOS ابزار ذره‌بین برای بزرگنمایی به صورت پیش‌فرض موجود است و این یعنی در آیفون و آیپد بدون نصب کردن اپ اضافی می‌توان روی اجسام ریز اطراف، زوم کرد. در ادامه به روش استفاده از ابزار ذره‌بین در آیفون و آیپد می‌پردازیم. با ما باشید.

 گوشی‌های امروزی و حتی آیفون، بزرگ‌تر شده‌اند و استفاده کردن از دوربین گوشی به عنوان ذره‌بین، ساده‌تر و مفیدتر شده است.ابزار ذره‌بین یا Magnifier در iOS 10 که سال پیش منتشر شده، و نسخه‌ی جدید iOS یعنی iOS 11 موجود است و نه در نسخه‌های قدیمی‌تر.

چگونه از ذره‌بین در iOS 10 استفاده کنیم؟

در iOS 10 برای دسترسی پیدا کردن به ابزار بزرگ‌نمایی می‌بایست به مسیر زیر در تنظیمات گوشی رفت:

General>Accessibility>Magnifier

در این بخش مگنیفایر را فعال کنید.

روی سوییچ روبروی ابزار Magnifier تپ کنید تا وضعیت آن به حالت فعال تغییر کند. اکنون با سه بار تپ کردن کلید خانه، ذره‌بین اجرا و آماده‌ی استفاده می‌شود.

در iOS 11 چگونه روی بخشی از صفحه زوم کنیم؟

در نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS، روال کار ساده‌تر شده و به کمک مرکز کنترل یا Control Center می‌توان گوشی را به ذره‌بینی قدرتمند تبدیل کرد. ابتدا به اپلیکیشن Settings مراجعه کنید و سپس گزینه‌ی Control Center را در تنظیمات انتخاب کنید. روی Customize Controls تپ کنید. در لیست سوییچ‌ها و دکمه‌های مرکز کنترل، Magnifier نیز موجود است و می‌توانید ابزار مگنیفایر را نیز به مرکز کنترل اضافه کنید.

اکنون به صفحه‌ی خانه برگردید. با حرکت جاروبی از پایین صفحه به سمت بالا، مرکز کنترل iOS‌ آشکار می‌شود. روی آیکون ذره‌بین تپ کنید و از این ابزار مفید استفاده کنید.

چگونه از ابزار ذره‌بین آیفون استفاده کنیم؟

ابزار ذره‌بین آیفون، شبیه دوربین است و حتی دکمه‌ی شاتر برای عکاسی کردن نیز دارد. ولیکن عکسی که گرفته می‌شود در اپ Photos اپل اضافه نخواهد شد. می‌توانید با استفاده از اسلایدر عمودی که در ستون کناری قرار گرفته، میزان بزرگ‌نمایی را کم و زیاد کنید. آیکون قفل نیز برای قفل کردن فوکوس به کار می‌رود و به کمک آن می‌توان فوکوس را روی اجسام بسیار نزدیک یا بسیار دور قفل کنید تا مزاحم کار نشود.

می‌توانید در محیط کم‌نور، روی علامت فلاش تپ کنید تا فلاش روشن شود و مشکل تاریکی حل شود.

کیفیت تصویر در این اپ، پایین‌تر از اپلیکیشن دوربین است و در واقع برای عکاسی از اجسام با استفاده از بزرگ‌نمایی، بهتر است از اپ دوربین استفاده کنید. کاربری این اپلیکیشن همان موضوعی است که در ابتدا اشاره شد: ذره‌بین!