روش روشن کردن وای-فای آیفون بسته به نسخه‌ی iOS متفاوت است. روش عمومی استفاده از اپلیکیشن Settings است اما در نسخه‌های جدید iOS می‌توان وای-فای را به کمک Control Center نیز فعال یا غیرفعال کرد و این روش سریع‌تر است. در ادامه به دو روش فعال کردن وای-فای در آیفون می‌پردازیم.

برای دسترسی به اینترنت در آیفون، می‌توان از اینترنت سیم‌کارت یا به عبارت دیگر دیتا استفاده کرد اما راه حل ارزان‌تر و معمولاً سریع‌تر، وای-فای است که سرعت آن بسته به ADSL یا هر نوع اینترنت دیگری که مودم مربوطه را تهیه کرده‌اید، متفاوت خواهد بود.

فعال کردن Wi-Fi آیفون از طریق مرکز کنترل

سریع‌ترین روش فعال کردن وای-فای در آیفون، استفاده از تنظیمات ساده‌ای است که در کنترل سنتر یا مرکز کنترل پیش‌بینی شده است. ابتدا آیفون را آنلاک کنید و سپس انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید. Contrl Center به صورت کشویی باز می‌شود.

در کنترل سنتر روی آیکون وای-فای تپ کنید تا وای-فای روشن شود و رنگ آیکون مربوطه تغییر کند.

اگر در اطراف شما شبکه‌ی بی‌سیم وای-فای وجود داشته باشد و آیفون به آن متصل شود، آیکون وای-فای در نوار وضعیت بالای صفحه نیز نمایان می‌شود. اما اگر شبکه‌ی وای-فای موجود نباشد و یا آیفون به هیچ شبکه‌ی شناخته‌شده‌ای دسترسی نداشته باشد، این روش پاسخ‌گو نیست و می‌بایست از طریق منوی تنظیمات به وای-فای‌های جدید اطرافتان متصل شوید و در استفاده‌های بعدی از کنترل سنتر استفاده کنید.

اتصال به وای-فای در تنظیمات آیفون

روش دوم و عمومی، روش استفاده از تنظیمات یا اپلیکیشن معروف Settings است. به این منظور گوشی خود را آنلاک کنید و به صفحه‌ی خانه بروید و روی آیکون Settings تپ کنید.

در تنظیمات روی گزینه‌ی Wi-Fi تپ کنید. 

 در این بخش ابتدا روی سوییچ خاموش و روشن وای-فای تپ کنید و آن را فعال کنید و در قدم بعدی روی یکی از شبکه‌های وای-فایی که قبلاً رمز عبورشان را وارد کرده‌اید، تپ کنید تا اتصال انجام شود. اگر شبکه‌های اطراف ناشناخته هستند و اولین بار است که می‌خواهید به شبکه‌ای وصل شوید، روی نام شبکه تپ کرده و سپس رمز عبور را وارد کنید.

روش‌های حل مشکل وای-فای همیشه خاموش آیفون

ممکن است به دلایل مختلف سوییچ فعال کردن وای-فای خاکستری‌رنگ شده باشد و نتوان وای-فای را خاموش و روشن کرد. در این صورت مشکل احتمالاً نرم‌افزاری است و برای حل مشکل سه راه‌حل زیر پیشنهاد می‌شود. به ترتیب موارد اشاره شده را امتحان کنید.

ری‌استارت کردن سیستم عامل: گوشی خود را ری‌استارت یا خاموش و سپس روشن کنید تا همه‌چیز از نو اجرا شود و اگر مشکلات کوچکی به وجود آمده، حل شود. ممکن است وای-فای به حالت معمولی بازگردد.

بروزرسانی سیستم عامل iOS: ممکن است باگی در نسخه‌ی فعلی سیستم عامل گوشی شما وجود دارد که از روشن کردن وای-فای جلوگیری می‌کند. ساده‌ترین و بهترین روش حل مشکل، بروز کردن سیستم عامل است چرا بدون حذف شدن اطلاعات شخصی و اپ‌ها، ممکن است وضعیت وای-فای به حالت طبیعی برگردد.

ریست کردن تنظیمات شبکه: اگر بروزرسانی نیز پاسخ‌گو نیست، بد نیست تمام تنظیمات مربوط به شبکه را به حالت پیش‌فرض برگردانید. از مسیر زیر اقدام کنید:

 Settings > General > Reset > Reset Network Settings

تنظیمات شامل تنظیمات شبکه و رمز عبورها و APN و VPN به حالت اولیه برمی‌گردد و شاید مشکل وای-فای حل شود.