آیفون تنظیمات خوبی برای بهبود کیفیت پخش موسیقی دارد و یکی از موارد مهم و اساسی، اکولایزر است. به کمک اکولایزر آیفون می‌توان کیفیت پخش انواع موسیقی را بهینه کرد و نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی نیست. در ۷۲۴ ترفند موبایلی امروز، با اکولایزر و تنظیمات آن در آیفون آشنا می‌شویم.

در آیفون اکولایزر کارآمدی پیش‌بینی شده تا کیفیت پخش صدا به تناسب ژانر موسیقی تنظیم شود. حین استفاده از هدفون یا زمانی که صدا از اسپیکر گوشی پخش می‌شود، می‌توان از اکولایزرهای مختلف استفاده کرد تا کیفیت صدا به صورت دلخواه تنظیم شود. اما چگونه از اکولایزر صدای آیفون استفاده کنیم؟ در ادامه بررسی می‌کنیم.

چگونه اکولایزر موسیقی را در آیفون تغییر دهیم؟

برای تغییر اکولایزر و استفاده از حالت‌های پیش‌فرضی که موجود است، ابتدا گوشی را آنلاک کنید و به صفحه‌ی خانه‌ی آن مراجعه کنید. روی آیکون Settings تپ کنید.

سراغ بخش Music بروید و در صفحه‌ی بعدی و در بخش PLAYBACK روی EQ که مخفف اکولایزر است، تپ کنید.

اکنون می‌توانید یکی از پیش‌فرض‌های موجود را انتخاب کنید. به عنوان مثال ژانر الکترونیک اکولایزر مناسب خود را دارد و برای هر ژانر دیگری نیز اکولایزری موجود است. حالت فعال با یک تیک کوچک در سمت راست آن، مشخص می‌شود.

پس از انتخاب حالت مطلوب، روی لینک Music در بالای صفحه تپ کنید و به صفحه‌ی تنظیمات موسیقی برگردید. 

اکولایزر انتخاب‌شده در اپلیکیشن‌های پخش موسیقی فعال است و صدا در تمام اپ‌ها تغییر کرده است. اگر تنظیمات انتخاب مطلوب نیست، بار دیگر به اکولایزر مراجعه کرده و حالت دیگری را انتخاب کنید.