ارسال پیامک امری است که در لحظه صورت می‌گیرد و تأخیر کمی دارد. می‌توان پیامک‌ها را زمان‌بندی کرد تا چند ساعت بعد ارسال شوند. اما تمام اپ‌های ارسال پیامک، این قابلیت را ندارند و می‌بایست از اپلیکیشن‌های متعددی که دارای این قابلیت است استفاده کرد. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک‌ها می‌پردازیم. با ما باشید.

استفاده از اپلیکیشن پیامک سامسونگ

یک از امکانات اپ Messaging سامسونگ این است که می‌توان پیامکی را برای ارسال در روز و ساعتی دیگر، برنامه‌ریزی کرد. برای زمان‌بندی کردن پیامک، ابتدا پیامک خود را مثل پیامک‌های معمولی تایپ کنید و سپس روی دکمه‌ی More در بالای صفحه تپ کنید. یکی از گزینه‌های این منو، Schedule message است. این گزینه را انتخاب کنید.

اکنون تقویم و ساعت نمایان می‌شود. روز و ساعتی که قرار است پیامک به مقصد ارسال شود را مشخص کنید. در نهایت روی دکمه‌ی Done در پایین صفحه تپ کنید و زمان‌بندی انجام شده است.

ارسال پیامک در زمان انتخابی با اپ Schedule SMS: Send it Later

این اپلیکیشن نیز برای دیگر گوشی‌ها که اپ پیش‌فرض قابلیت زمان‌بندی کردن پیامک را ندارد، طراحی شده است. شاید رابط کاربری زیبایی نداشته باشد اما ساده و توانمند است. ابتدا Schedule SMS: Send it Later را از گوگل پلی دریافت کنید و آن را نصب نمایید. برای زمان‌بندی کردن پیامک، ابتدا روی آیکون مداد در گوشه‌ی بالا و راست تپ کنید. سپس فرم را پر کنید، To همان گیرنده است، Date و Time تاریخ و ساعت ارسال است و با استفاده از Frequency می‌توانید تعداد ارسال‌ها را مشخص کنید و در نهایت اگر می‌خواهید پس از دریافت پیامک، صدایی پخش شود، از آخرین گزینه استفاده کنید.

پس از تکمیل فرم، پیامک آماده‌ی اضافه شدن به لیست است و می‌بایست روی دکمه‌ی Add در پایین صفحه تپ کنید.

زمان‌بندی ارسال پیامک با SMS Scheduler

این اپ ساده و زیبا نیز برای ارسال زمان‌بندی‌شده‌ی SMS کاربرد دارد. ابتدا SMS Scheduler را از گوگل پلی دریافت و نصب کنید. سپس روی علامت مثبت در پایین صفحه تپ کنید. فرم مربوطه که شبیه اپ قبلی است را پر کنید و پیام خود را تایپ کنید. در نهایت پس از تکمیل اطلاعات پیامک، روی دکمه‌ی On در پایین صفحه تپ کنید.

در این اپ می‌توان پیامک زمان‌بندی‌شده را به چندین مخاطب ارسال کرد. می‌توان با استفاده از دکمه‌ی Send Now در فرم اطلاعات SMS، پیامک را همان لحظه به مقصد فرستاد.

SMS Scheduler سابقه‌ی ارسال پیامک‌ها را نگه‌داری می‌کند و همین‌طور امکان نمایش نوتیفیکیشن حین ارسال پیامک یا پس از دریافت آن در مقصد نیز پیش‌بینی شده است.

در بخش دوم این مقاله، ۵ اپلیکیشن دیگر را معرفی می‌کنیم که همگی قابلیت ارسال SMS‌ زمان‌بندی شده را دارند.