در اندروید هم می‌توان اندازه‌ی فونت را بزرگ یا کوچک کرد تا استفاده از گوشی و تبلت، راحت‌تر شود. قبلاً به نحوه‌ی تغییر اندازه‌ی فونت در سیستم عامل iOS پرداختیم و اکنون مراحل تغییر اندازه‌ی فونت‌ها در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

در اندروید تغییر اندازه‌ی فونت ممکن است و از دیرباز این امکان وجود داشته است. اما در اندروید ۷ یا نوقا، گوگل این امکان را فراهم کرده که بتوان ابعاد دیگر المان‌های رابط کاربری را نیز تغییر داد و به عنوان مثال کوچک یا بزرگ کرد. در حقیقت می‌توان منوی ناوبری و آیکون اپ‌ها و ... را نیز کوچک و بزرگ کرد. درست مثل این است که روی این موارد زوم کنیم تا راحت‌تر دیده شوند و یا برعکس آن را انجام دهیم تا عناصر بیشتری را در صفحه جای دهیم.

روش تغییر اندازه‌ی فونت و دیگر المان‌ها در اندروید

قدم اول این است که روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل Settings که ممکن است در صفحات خانه‌ی گوشی موجود باشد تپ کنید. اگر این آیکون را ندارید، استاتوس‌بار را به پایین بکشید و آیکون چرخدنده‌ای‌شکل را پیدا کنید و آن را لمس کنید.

اکنون به بخش Display‌ یا تنظیمات مربوط به نمایش، مراجعه کنید. 

گزینه‌ی تغییر فونت، Font Size نام دارد و به کمک آن می‌توان فقط ابعاد متن را تغییر داد. گزینه‌ی جالب توجه، Display Size است که ابعاد دیگر المان‌های رابط کاربری را تغییر می‌دهد. روی آن تپ کنید. 

 ممکن است گوشی با تأخیر صفحه‌ی بعدی را باز کند. در صفحه‌ی تنظیم اندازه‌ها، پیش‌نمایشی از ابعاد آیکون اپ‌ها و ظاهر اپلیکیشن ارسال و دریافت پیام نشان داده می‌شود تا درک روشنی از اندازه‌ی انتخابی داشته باشد. به کمک اسلایدری که پایین صفحه قرار گرفته، ابعاد را بزرگ یا کوچک کنید.

برای گوشی‌هایی با نمایشگر غول‌آسا، استفاده از اندازه‌ی Small توصیه می‌شود و برای گوشی‌هایی که نمایشگر کوچک‌تری دارند، حالت پیش‌فرض یا حالتی مثل Larger توصیه می‌شود.