یکی از مشکلاتی که ممکن است در آیفون به وجود بیاید و بسیار آزاردهنده است، کند شدن حسگر اثر انگشت یا همان Touch ID اپل است. تاچ ‌آی‌دی اپل برای آنلاک کردن آیفون، دادن دسترسی مجاز به کامپیوتر حین اتصال آیفون یا برای پرداخت الکترونیکی از طریق گوشی و سرویس Apple Pay کاربرد دارد. بنابراین کند شدن آن، مشکلی اساسی است. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش حل مشکل کندی تاچ‌ آی‌دی اپل اشاره می‌کنیم.

اگر Touch ID به درستی عمل کند و اثر انگشت شما را به خوبی شناخته باشد، سریعاً گوشی آنلاک می‌شود و نیازی به وارد کردن passcode نیست. اما گاهی تاچ‌ آی‌دی مرتباً پیام Try Again را نشان می‌دهد و اثر انگشت برایش ناشناخته است! چه باید کرد؟

توجه کنید که حسگر اثر انگشت آیفون ۶، کندتر از آیفون ۷ است و نباید انتظار داشته باشید که گوشی‌های جدیدتر، مثل انواع قدیمی باشند یا برعکس. اما اگر سخت‌افزار دو گوشی یکسان بود و یکی کند عمل می‌کرد و دیگری سریع، روشن است که سیستم عامل کند عمل می‌کند و مشکلی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری وجود دارد.

تمیز کردن دکمه‌ی Home آیفون و تمیز کردن انگشتان

شایع‌ترین مشکل بسیار ساده است. شاید دکمه‌ی فیزیکی خانه، کثیف شده است و با یک تمیزکاری ساده، اثر انگشت به سرعت تشخیص داده شود. برای تمیزکاری می‌توانید پارچه‌ی میکروفایبر یا حتی دستمال کاغذی معمولی استفاده کنید. کمی پارچه را مرطوب کنید و به آرامی حسگر را تمیز کنید.

از طرفی ممکن است انگشت شما کثیف باشد و یا زخم شده باشد. در این صورت بدیهی است که آیفون آن را به راحتی تشخیص ندهد. بد نیست از انگشت دیگری استفاده کنید و توجه کنید که سر انگشتان شما تمیز باشد.

تنظیمات تشخیص اثر انگشت به کمک Touch ID اپل را مجدداً انجام دهید

در اپلیکیشن Settings آیفون می‌توان تنظیمات مربوط به تاچ آی‌دی و همین‌طور رمز عبور را تغییر داد. روی گزینه‌ی Touch ID & Passcode تپ کنید و در این بخش اثر انگشت‌هایی که قبلاً تعریف کرده‌اید را حذف کنید و با تپ کردن روی Add a Finger print، مجدداً اثر انگشت خود را به گوشی بدهید.

شورت‌کات‌های سه کلیکی دکمه‌ی خانه را غیرفعال کنید

راه حل دیگر برای مشکل کندی حسگر اثر انگشت آیفون، حذف تمام شورت‌کات‌هایی است که با سه بار فشار دادن دکمه‌ی خانه، فعال می‌شوند. به این منظور به Settings و مسیر General > Accessibility مراجعه کنید. اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Accessibility Shortcut تپ کنید و سپس تمامی گزینه‌ها را در حالت غیرفعال قرار دهید.