در سیستم عامل iOS که روی محصولاتی مثل آیفون و آیپد نصب شده، می‌توان اندازه‌ی فونت‌ها را تغییر داد. روش تغییر اندازه‌ی فونت در آیفون و آیپد بسته به نسخه‌ی سیستم عامل iOS متفاوت است. در ۷۲۴ ترفند امروز به بررسی نحوه‌ی تغییر سایز فونت‌ها در نسخه‌های مختلف iOS می‌پردازیم. با ما باشید.

تغییر اندازه‌ی فونت در iOS 7 و نسخه‌های قبلی

در سیستم عامل iOS 7 که ممکن است هنوز هم برخی کاربران محصولات اپل از آن استفاده کنند، روش تغییر فونت کمی متفاوت از نسخه‌های جدید iOS برای محصولات جدیدتر مثل آیفون ۷ است. و اما مراحل کار:

ابتدا آیفون خود را آنلاک کرده و سراغ صفحه‌ی خانه بروید. روی اپلیکیشن Settings تپ کنید.

روی Generals تپ کنید.

روی گزینه‌ی Text Size تپ کنید و در صفحه‌ی بعد، اسلایدر تغییر سایز فونت‌ را حرکت دهید. متون روی صفحه کوچک و بزرگ می‌شوند و می‌توانید نتیجه‌ی کار را مشاهده کنید.

 اکنون روی لینک Generals در بالای صفحه تپ کنید تا تغییرات اندازه‌ی فونت ذخیره شود و به صفحه‌ی قبل یا تنظیمات عمومی گوشی برگردید.

تغییر سایز فونت در آیفون‌ها و آیپدهای جدید یا iOS 8 به بعد

در سیستم عامل iOS 8 و نسخه‌های بعدی، مراحل تغییر فونت به صورت زیر است:

ابتدا مثل iOS 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر، اپ ستینگ را اجرا کنید و سپس گزینه‌ی Display and Brightness را انتخاب کنید.

در این بخش گزینه‌ی Text Size موجود است. روی آن تپ کنید و در صفحه‌ی بعد با کشیدن اسلایدر به سمت راست، فونت را درشت‌تر کنید و با کشیدن اسلایدر به سمت چپ، متن‌ها را کوچک‌تر سازید.

برای ذخیره شدن تنظیمات، روی لینک Back‌ در بالای صفحه تپ کنید. 

چگونه فونت‌های آیفون را بسیار بزرگ کنیم؟ 

اگر فونت نوشته‌ها هنوز هم کوچک است و به فونت بزرگ‌تر نیاز دارید، باز هم سراغ تنظیمات آیفون بروید. روی گزینه‌ی Generals تپ کنید و در پنجره‌ی بعدی به جای Text Size، روی Accessibility تپ کنید چرا در این قسمت برای افرادی که معلولیت‌هایی از نظر بینایی دارند، تمهیداتی خاص اندیشیده شده است که یکی از موارد مهم، فونت است.

روی گزینه‌ی Larger Text تپ کنید و در صفحه‌ی بعد، روی سوییچ آن تپ کنید تا به حالت فعال تغییر کند.

اکنون اسلایدر تغییر سایز فونت فعال می‌شود و می‌توانید فونت‌ها را باز هم بزرگ‌تر کنید.

در نهایت روی لینک Accessibility تپ کنید تا به صفحه‌ی قبل برگشته و تنظیمات ذخیره شود.