با پیشرفت تکنولوژی حالا دیگر هیچ اتفاقی در حالت محال قرار ندارد؛ مشاهده صفحه نمایش تلفن همراه در صفحه بزرگ تلویزیون‌ می‌تواند یک اتفاق مهیج برای کاربران در سراسر دنیا باشد. با مطالعه این مقاله بدون نیاز به روت کردن دستگاه اندرویدی خود می‌توانید، محتویات نرم‌افزاری آن را در تلویزیون مشاهده کنید.

این اتفاق چگونه رخ خواهد داد؟

خیلی از کاربران شاید با خود به این موضوع فکر کنند که منظور ما نمایش تصاویر و فیلم‌های موجود در دستگاه اندرویدی در تلویزیون است، درحالیکه منظور آینه شدن محتویات در تلویزیون است؛ آینه شدن به‌معنی نمایش کامل هر آنچه در صفحه نمایش دستگاه اندرویدی موجود است بصورت تمام و بدون هیچ کاستی در صفحه نمایشی بزرگ‌تر خواهد بود. این ویژگی بخصوص در زمانیکه قصد ارائه یک مطلب را داشته باشید بسیار مفید است، البته باید توجه داشت که در این ویژگی زمانیکه مشغول استفاده از بخشی باشید، بخش‌هی دیگر کار نخواهند کرد.

اتصال سیمی در برابر بی‌سیم

برای آینه شدن دستگاه اندرویدی در تلویزیون دو راه متداول وجود دارد، اتصال از طریق کابل و اتصال بی‌سیم؛ اگر قصد استفاده از اتصال کابلی را دارید، باید از HDMI و به‌طبع آن تبدیلات لازم استفاده کنید. انتخاب هر نوع اتصالی به سلیقه و تجهیزات خود شما باز می‌گردد.

ارتباط سیمی با سرعت و تاخیر کمتری همراه است

ارتباط سیمی بدلیل نویزپذیری کمتر قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به ارتباط بی‌سیم دارد، بدون هیچ لگی می‌توانید تصاویر را در تلویزیون مشاهده کنید. این اتصال را در زمانیکه می‌خواهید بازی کنید یا پرداخت اینترنتی انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اتصال بی‌سیم سهولت در استفاده را به‌همراه دارد

اگر بالا بودن سرعت مسئله شما نیست، بهترین گزینه ارتباط بی‌سیم است؛ زیرا دیگر از قید فاصله و محدودیت طول سیم راحت خواهید شد. همچنین می‌توانید بجای اتصال با تلویزیون دستگاه خود را به شارژر متصل کنید، بدین ترتیب مدت زمان بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت.

چه تجهیزاتی در ارتباط سیمی نیاز است؟

امروزه همه تلویزیون‌ها درگاه HDMI دارند؛ دستگاه اندرویدی شما نیز بسته به به‌روز بودن، درگاه USB یا USB Type-C را دارا می‌باشد. آیا می‌توان این دو درگاه را به هم متصل کرد؟ جواب مثبت است.

MHL

اکثر دستگاه‌های اندرویدی از استانداردی بنام MHL پشتیبانی می‌کنند، حالا باید بررسی کنید که تلویزیونتان نیز همانند دستگاه اندروید هست یا نه. برای این کار می‌توانید به لینک مراجعه کنید. اگر تلویزیون از MHL پشتیبانی نکرد مجبور به استفاده از آداپتور خواهید بود یا اینکه روش دوم یعنی استفاده از Slimport را آزمایش کنید.

Slimport

یک استاندارد دیگر همچون استاندارد MHL، که نیازمند اتصال به آداپتور است. در واقع اگر تلویزیون شما از MHL پشتیبانی نمی‌کند و شما مجبور به استفاده از آداپتور هستید، این استاندارد یعنی Slimport گزینه مناسب‌تری خواهد بود. Slimport برای دستگاه‌های کم‌مصرف طراحی شده است، از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند. یک اتفاق مثبت درباره Slimport این است که تنها با HDMI کار نمی‌کند و می‌توانید با آداپتور VGA دستگاه را به تلویزیون‌هایی که HDMI ندارند نیز متصل کنید.

چه تجهیزاتی برای اتصال بی‌سیم نیاز است؟

Miracast

شاید خیلی از کابران تمامی درگاه‌های HDMI تلویزیون را برای کاربردهای مختلف اشغال کرده باشند، بنابراین اتصال بی‌سیم را جایگزین خواهند کرد. Miracast یک استاندارد بی‌سیم است که بوسیله تلویزیون‌ها، تلفن‌های همراه و تبلت‌های زیادی پشتیبانی می‌شود. با مراجعه به لینک دستگاه خود را در لیست دستگاه‌های پشتیبان Mircast پیدا کنید.

اگر هر دو دستگاه از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، بهترین حالت رخ خواهد داد و بدون نیاز به هیچ وسیله دیگری اتصال برقرار خواهد شد، اگر چنین حالتی رخ ندهد، نیاز به یک دانگل خواهید داشت، البته دانگلی که از رزولوشن 4k پشتیبانی کند بهترین گزینه است.

Chromecast

روش دیگر برای اتصال بی‌سیم استفاده از Chromecast است که قیمتی معادل ۳۵ دلار دارد.

البته این قیمت بدلیل استفاده‌های بسیار زیادی است که می‌توانید از وسیله داشته باشید. راه‌اندازی بوسیله Chromecast بسیار ساده است؛‌کافی است به فروشگاه گوگل بروید و اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید. مسیر زیر را در اپلیکیشن دنبال کنید:

Menu > CastScreen / audio > Cast Screen / audio

یک ایراد بزرگ که می‌توان از Chromecast گرفت، نیاز این وسیله به استفاده از اینترنت در زمان کار است. اگر روتر شما نتواند به اینترنت متصل شود، کروم کست کار نخواهد کرد.