خاموش کردن کامپیوتر از طریق گوشی این روزها کار ساده‌ای است و شاید به زودی خاموش کردن یخچال و ماشین‌لباس‌شویی هوشمند نیز به موضوعی معمولی و متداول تبدیل شود. در ۷۲۴ ترفند امروز به نحوه‌ی خاموش کردن کامپیوتر از طریق آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

این روزها می‌توان از یخچال‌های هوشمند خواهش کرد که وقتی ظرف شیر داخل یخچال را خالی می‌بینند، پیامکی ارسال کنند. شاید هنوز این شیوه‌ی استفاده از وسایل هوشمند متداول نشده باشد اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و سیستم عامل و همین‌طور سازندگان لوازم خانگی، پیشاپیش آماده‌ی رویارویی با دنیای هوشمند سال‌های آتی هستند.

به کمک آیفون می‌توان کامپیوتر را خاموش کرد و البته به کمک گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و iOSی و همین‌طور ویندوزی، این کار ممکن است و تنها نیاز، وجود اپلیکیشن مناسب است.

چگونه کامپیوتر خود را با آیفون خاموش کنیم؟

اپلیکیشن‌های زیادی برای خاموش کردن کامپیوتر از طریق گوشی وجود دارد. در مورد آیفون می‌توان از اپ Off Remote بهره گرفت. اپی رایگان که نسخه‌ی پولی نیز دارد. قبل از هر چیز این اپ را نصب کنید. در نسخه‌ی پولی تبلیغات حذف شده و به علاوه می‌توان خاموش کردن خودکار را به صورت زمان‌بندی شده انجام داد. ری‌استارت کردن و قفل کردن و ... به صورت زمان‌بندی‌شده نیز در نسخه‌ی پولی ممکن است.

سپس نوبت به کامپیوتر می‌رسد. کلاینت Off Remote برای ویندوز یا مک را دانلود و نصب نمایید. تنظیمات خاصی نیاز نیست. صرفاً گوشی و کامپیوتر می‌بایست در یک شبکه قرار گرفته باشند و به قول معروف به یک وای-فای یا مودم یا روتر وصل باشند.

اکنون در آیفون یا آیپد خود اپ موردبحث را اجرا کنید. این اپلیکیشن به صورت خودکار کامپیوتر شما را در شبکه‌ی محلی شناسایی می‌کند، اما به شرطی که نرم‌افزار کلاینت اجرا شده باشد.

کامپیوتر خود را انتخاب کنید و دستور خاموشی را ارسال کنید. البته می‌توانید برای آزمایش ارتباط صحیح، ری‌استارت یا ... را نیز انتخاب کنید. پس از ارسال دستور، شمارش معکوس کوچکی روی نمایشگر پی‌سی یا مک نمایان می‌شود. می‌توانید قبل از به پایان رسیدن آن، فرآیند ری‌استارت یا خاموشی را متوقف کنید.

چگونه کامپیوتر را با گوشی اندرویدی خاموش کنیم؟

در دنیای اندروید هم چندین اپ مختلف برای خاموش کردن کامپیوتر از طریق گوشی و تبلت موجود است. اپلیکیشن پیشنهادی ما، اپ  Unified Remote است. این اپ کلاینت ویژه‌ی مک و ویندوز دارد و بنابراین از پس خاموش کردن هر کامپیوتری برمی‌آید البته به جز لینوکس! کلاینت نرم‌افزار را دانلود کرده و روی کامپیوتر یا مک خود نصب کنید. اپلیکیشن اندرویدی را نیز از گوگل پلی دریافت کنید.

این اپ قابلیت‌های متعددی دارد و با نصب نسخه‌ی پولی می‌توان تبلیغات آن را کنار زد و از امکانات کامل استفاده کرد. نرم‌افزار دستاپی را اجرا کنید  و سپس اپلیکیشن را روی گوشی خود اجرا نمایید. سیستم شما شناسایی می‌شود، آن را انتخاب کنید و یکی از دستورات Shut down یا Sleep و ... را انتخاب کنید. 

کار تمام است، سیستم شما خاموش یا ری‌استارت یا ... می‌شود.