اگرچه همچنان ایمیل یک مرجع فوق‌العاده محبوب در میان کاربران اینترنت است، اما جیمیل گوگل در حال پیشرفت و محبوبیت روزافزون در سطح جهان است؛ به‌طوریکه در حال حاضر کاربران دستگاه‌های شرکت اپل نیز علاقه‌مند به نصب این اپلیکیشن در سیستم‌های خود هستند. اما مسلماً نصب هر اپلیکیشن گوگلی که برای اندروید ساخته می‌شود نیازمند انجام تغییرات اولیه برای استفاده راحت در iOS است.

چطور یک عکس یا سند را در جیمیل پیوست کنیم

احتمالاً متداول‌ترین سوال کاربران نحوه پیوست کردن یک فایل به ایمیل است، درحالیکه این کار بسیار ساده است؛ کافی است با تپ کردن علامت قلم در جیمیل وارد محیط ارسال جیمیل شوید.

پس از نوشتن متن جیمیل کافی است روی علامت سنجاق که در بالای صفحه قرار دارد تپ کنید و سپس با زدن گزینه “Camera Roll” تصاویر دانلود شده، تصاویر دوربین و اسکرین شات گرفته شده را به جیمیل اضافه کنید.

 

مشابه همین روش برای اضافه کردن یک سند استفاده می‌شود؛ از آنجایی که جیمیل یکی از محصولات گوگل است، شاید ساده‌ترین راه برای اضافه کردن یک فایل استفاده از “Google Drive” باشد؛ بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید، فایل مورد نظر در گوگل درایو ذخیره شده باشد. بر روی علامت “+Drive” در بالای صفحه بزنید تا فایل مورد نظرتان در این برنامه ذخیره شود.

از آنجا، دوباره جیمیل را باز کنید و وارد صفحه ارسال جیمیل شوید؛ این بار گوگل درایو را برای اضافه کردن سند یا فایل دیگر خود انتخاب کنید. زمانی‌که وارد درایو شدید روی علامت “+” تپ کنید تا فایل مورد نظر به جیمیلتان اضافه شود.

 

چطور فایلی که تصویر یا سند نیست را به جیمیل پیوست کنیم

با توجه به ماهیت محدود iOS، دانلود و پیوست کردن فایل‌ها، بخصوص هر چیز دیگری بجز عکس یا اسناد آفیس می‌تواند تبدیل به یک چالش شود. اگر قصد پیوست کردن یک فایل زیپ یا دیگر فایل‌ها را داشته باشید، باید کار بیشتری انجام دهید؛ اما ساده‌ترین راه ذخیره فایل بطور مستقیم در جیمیل است. هنگام دانلود یک فایل، سافاری بطور پیش‌فرض باکس “Open in …” ایجاد می‌کند؛ روی گزینه “More” تپ کنید و سپس در بین گزینه‌ها “Gmail” را انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید که اگر جیمیل در لیست گزینه‌های اولیه وجود نداشت، باید در نوار موجود اسکرول کنید تا جیمیل ظاهر شود، سپس گزینه مربوط به فعال شدن آن را بزنید. هنگامی که یک فایل در جیمیل ذخیره می‌شود این برنامه بصورت اتوماتیک پیغام جدیدی را با فایل پیوست شده آماده ارسال می‌کند.