نوتیفیکیشن‌هایی که در اندرویدی نمایان می‌شوند، ممکن است خسته‌کننده و تکراری باشند و به سرعت آنها را کنار بزنیم ولیکن در میان این نوتیفیکیشن‌ها ممکن است موارد مهمی وجود داشته باشد. اگر نوتیفیکیشنی را بی‌دقت خواندیم و حذف کردیم، چگونه می‌توان بار دیگر آن را مشاهده و بررسی کرد؟ خوشبختانه در اندروید برای مرور کردن نوتیفیکیشن‌ها مسیری ساده وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

نوتیفیکیشن‌ها مفید هستند اما زمانی که بیش از حد نمایان می‌شوند، کاربر بدون دقت و به سرعت آنها را آرشیو می‌کند. خوشبختانه می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را بار دیگر بررسی کرد. اما چگونه؟ در ادامه خواهیم دید.

بررسی نوتیفیکیشن‌های قبلی به کمک یک ویجت اندرویدی

از منوی Settings یا شورت‌کارت‌هایی از این نوع نمی‌توان به نوتیفیکیشن‌های قبلی دسترسی پیدا کرد! عجیب است که راه دسترسی استفاده از یک ویجت خاص باشد. گوشی اندرویدی خود را روشن و آنلاک کنید. روی صفحه تپ کرده و مکث کنید تا منوی سفارشی کردن صفحه آشکار شود. معمولاً در لانچرها و پوسته‌های مختلف سه گزینه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد: Wallpapers یا تصویر پس‌زمینه، Widgets یا ویجت‌ها و تنظیمات. ویجت‌ها را انتخاب کنید.

اسکرول به پایین کنید و یا در برخی پوسته‌ها به سمت راست یا چپ حرکت کنید و صفحات دیگر ویجت‌ها را بررسی کنید. ویجتی که می‌بایست آن را پیدا کرد، ویجت Settings است. یک ویجت ۱ در ۱ که می‌بایست آن را درگ کرده و روی صفحه‌ی خانه بیاندازید.

پس از رها کردن، لیست شورت‌کات‌های مربوط به تنظیمات نمایان می‌شود. گزینه‌ی Notification Log را انتخاب کنید که تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌هاست.

برای مشاهده کردن تاریخچه‌ی نوتیفیکیشن‌ها و یافتن نوتیفیکیشن خاصی که با بی‌دقتی از نظر گذرانده‌اید، کافی است روی ویجتی که به صفحه‌ی خانه اضافه کرده‌اید، تپ کنید. نوتیفیکیشن‌ها و زمان نمایش هر یک لیست می‌شود. روی نوتیفیکیشن موردنظر خود تپ کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آن نمایش داده می‌شود.