اندروید خام حالتی به اسم Night Mode دارد که روشنایی را کاهش می‌دهد و برای تنظیم روشنایی صفحه در تاریکی شب طراحی شده است، اما این حالت در تمام گوشی‌ها موجود نیست و می‌بایست آن را با ترفندی ساده اضافه کرد. در ادامه به دو روش ساده برای فعال کردن حالت شب اشاره می‌کنیم. با ما باشید.

حالت شب یا Night Mode در اندروید خام موجود است ولیکن در سایر گوشی‌ها معمولاً این ویژگی مفید را نمی‌بینیم. اما خوشبختانه راه‌هایی برای فعال کردن آن وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فعال کردن Night Mode با یک اپلیکیشن جانبی: Night Mode Enabler

اپلیکیشن Night Mode Enabler را می‌توان از گوگل پلی دانلود کرد و تنظیمات مربوط به مخفی کردن حالت شب را به کمک آن تغییر داد. پس از اجرای این اپلیکیشن، حالت شب فعال می‌شود و می‌توان آن را حذف کرد! در حقیقت حالت شب یک ویژگی اصلی سیستم عامل اندروید است و صرفاً پنهان شده است. پس از آشکارسازی دیگر نیازی به اپ Night Mode Enabler نداریم.

فعال کردن Night Mode از طریق ADB

با ADB یا پورت دیباگینگ اندروید می‌توان تغییرات بسیاری در این سیستم عامل ایجاد کرد و لزوماً به دسترسی روت هم نیاز نیست. برای فعال کردن Night Mode  یک دستور ساده وجود دارد.

ابتدا بسته‌ی نرم‌افزاری ADB SDK را دانلود کنید که در وب‌سایت‌های دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز یافت می‌شود. وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش Developer Options، گزینه‌ی USB Debugging را فعال کنید و سپس گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و در نهایت در پوشه‌ای که بسته‌ی ADB‌ را در آن استخراج کرده‌اید، یک کامند پرامپت باز کنید.

دستورات زیر را وارد کنید:

shell am start --ez show_night_mode true com.android.systemui/.tuner.TunerActivity

اکنون حالت شب گوشی شما فعال شده است.