اتصال به شبکه‌ی وای-فای در آیفون‌ها و آیپدها یک نیاز اساسی برای هر کاربری است. پس از اتصال به شبکه و استفاده از اینترنت، گاهی نیاز است که شبکه‌ی موردنظر را از لیست شبکه‌های ذخیره‌شده حذف کنیم و به عبارت دیگر رمز عبور فراموش شود. در ادامه با روش اتصال به وای-فای به کمک آیفون‌ها و آیپدها و همین‌طور شیوه‌ی فراموشی شبکه‌های وای-فای در خدمت شما هستیم. با ما باشید.

اتصال به اینترنت از دو روش انجام می‌شود. روش اول اتصال به کمک کابل شبکه یا وای-فای است و خوشبختانه این روزها تمام گوشی‌ها مجهز به وای-فای هستند و می‌توان از این روش برای دسترسی به اینترنت استفاده کرد. روش دوم استفاده از اینترنت سیم‌کارت است. در نقاطی که شبکه شلوغ است و یا آنتن‌دهی ضعیف است، این روش کارساز نیست. به علاوه در این حالت معمولاً مصرف باتری بیش از حالتی است که صرفاً وای-فای گوشی روشن است.

اما در آیفون و آیپد چگونه می‌توان به اینترنت متصل شد؟

اتصال به شبکه‌ی وای-فای در آیفون: روش اول

ابتدا آیفون خود را آنلاک کنید و به صفحه‌ی خانه بروید.

روی آیکون Settings یا تنظیمات تپ کنید.

در لیست تنظیمات گزینه‌ی Wi-Fi نیز موجود است. روی آن تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی ابتدا روی سوییچ فعال کردن وای-فای تپ کنید. توجه کنید که بهتر است در زمان استفاده نکردن از اینترنت، وای-فای خاموش باشد تا مصرف باتری کمتر شود.

پس از زمانی کوتاه نام شبکه‌های اطراف در لیست پدیدار می‌شود. روی شبکه‌ی محلی خود تپ کنید.

اکنون بسته به تنظیمات امنیتی مودم یا روتر، ممکن است از شما رمز عبور خواسته شود. توجه کنید که استفاده از WPS ممکن است موجب هک شدن شبکه‌ی وای-فای شما شود. رمز عبور خود را وارد کنید.

 روی لینک Join در بالای صفحه تپ کنید و به شبکه متصل خواهید شد.

روش دوم: اتصال به شبکه‌های وای-فای مخفی در آیفون

 ممکن است نام شبکه‌ی وای-فای محلی مخفی باشد تا امنیت آن بیشتر شود. در این صورت مراحل کمی متفاوت است. مراحل فوق را تا مرحله‌ی تپ کردن روی شبکه‌ی محلی خویش تکرار کنید و در ادامه روی Other تپ کنید.

نام شبکه‌ی محلی را به دقت وارد کنید و سپس رمز عبور آن را وارد کنید. نوع رمزگذاری بسته به تنظیماتی که مدیر شبکه در مودم یا روتر اعمال کرده متفاوت است و باید حالت صحیح را انتخاب کنید.

نوع رمزگذاری را با تپ کردن روی گزینه‌ی Security تغییر دهید و سپس روی Other Network در بالای صفحه تپ کنید تا به صفحه‌ی پیشین بازگردید.

اکنون مثل روش اول روی لینک Join‌ تپ کنید.

فراموش کردن شبکه‌ی وای-فای ذخیره شده در آیفون

به این منظور مثل دو روش قبل به Settings و بخش Wi-Fi مراجعه کنید. اگر وای-فای خاموش است آن را روشن کنید تا نام شبکه‌های اطراف نمایان شود. در کنار نام شبکه‌هایی که قبلاً به آن متصل شده‌اید و رمز عبورشان ذخیره شده است، حرف i‌ به چشم می‌خورد. روی حرف i روبروی نام شبکه‌ی موردنظر خویش تپ کنید.

در صفحه‌ی بعد روی گزینه‌ی Forget This Network تپ کنید.

 

هشداری نمایان می‌شود، روی دکمه‌ی Forget تپ کنید.