اطلاعاتی مثل مختصات مکانی محل عکاسی و تنظیمات دوربین و همین‌طور تاریخ و ساعت گرفتن عکس در قالب EXIF روی فایل‌های تصویری ذخیره می‌شود. در صورت نیاز می‌توان این داده‌های مفید را از دید دیگران پنهان کرد. در ادامه به روش حذف EXIF عکس‌ها در اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.

در بخش قبلی به معرفی اپلیکیشنی معروف برای نمایش اطلاعات EXIF پرداختیم. اکنون نوبت به معرفی اپلیکیشنی برای حذف اطلاعات EXIF است.

برای نمایش و حذف EXIF ابتدا اپلیکیشن Photo EXIF Editor را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. نسخه‌ی رایگان این اپ برای حذف EXIF کافی است اما نسخه‌ی پولی آن علاوه بر فقدان تبلیغات، اطلاعات کامل‌تر را نمایش می‌دهد.

پس از نصب، Photo EXIF Editor را اجرا کنید. در صفحه‌ی شروع سه گزینه به چشم می‌خورد:

با تپ کردن روی فتوز، تصاویری که اخیراً ذخیره شده نمایان می‌شود. روی تصویر موردنظر تپ کنید. روش دیگر انتخاب عکس این است که در صفحه‌ی شروع روی Browse تپ کنید و حافظه‌ی داخلی دستگاه اندرویدی خود را برای یافتن عکس موردنظر بررسی کنید.

پس از انتخاب فایل، اگر نوع آن تصویری باشد اطلاعات EXIF نمایان می‌شود.

ممکن است برخی موارد لیست خالی باشد چرا که برخی گوشی‌ها و دوربین‌ها و همین‌طور فایل‌های تصویری دانلود شده فاقد اطلاعات کامل هستند. برای پنهان کردن فیلدهای خالی می‌توان روی آیکان چشم در بالای صفحه تپ کرد.

و موضوع اصلی: برای حذف اطلاعات EXIF روی عبارت خط‌خورده‌ی EXIF در گوشه‌ی راست و بالا تپ کنید.

 صفحه‌ی دیگری نمایان می‌شود و می‌توانید هر آیتمی که موردنظرتان است را انتخاب کنید:

پس از انتخاب آیتم‌های موردنظر، روی آیکان بالا و سمت راست تپ کنید:

به این ترتیب اطلاعاتی مثل مختصات جغرافیایی و تاریخ عکاسی و همین‌طور مشخصات دوربین از بین می‌رود و تصویر با حالتی ناشناخته ذخیره می‌شود.