برنامه‌نویسانی که می‌خواهند برای سیستم عامل iOS و در حقیقت آیفون‌ها و آیپدها و اپل واچ اپلیکیشن طراحی کنند، به نرم‌افزارهای شبیه‌ساز نیاز دارند تا به سرعت اپ‌های خود را آزمایش کنند. در ۷۲۴اپ امشب به معرفی Xcode 9 Simulator که نزدیک‌ترین شبیه‌ساز به محصولات واقعی اپل است می‌پردازیم. با ما باشید.

Xcode 9 Simulator

یقیناً بهترین شبیه‌ساز برای محصولاتی که سیستم عامل‌شان iOS است، نرم‌افزاری به اسم Xcode 9 Simulator است. ایکس‌کد ابزارهای متعددی دارد و یکی از بخش‌های مهم آن سیمولاتور است تا کاربران مک بتوانند اپلیکیشن‌هایی که برای آیفون و آیپد طراحی می‌کنند را آزمایش کنند.

محدودیت بزرگی که پیش روی کاربران ویندوز وجود دارد این است که اساساً Xcode برای سیستم عامل مک و در حقیقت مک‌بوک‌ها و iMacهای اپل طراحی شده و نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز یا لینوکس در کار نیست.

در Xcode 9 Simulator می‌توان محیط یکی از محصولات اپل مثل آیفون ۷ پلاس با سیستم عامل iOS 10.3‌ را فعال کرد و به بررسی اجرای اپلیکیشن پرداخت.

اپل در سیمولاتور ایکس‌کد این امکان را فراهم کرده که چند سیمولاتور را هم‌زمان فعال کنیم و حتی سیمولاتورها با هم تعامل داشته باشند. به این ترتیب می‌توان حتی watchOS که سیستم عامل ساعت هوشمند اپل است را اجرا کرد و آن را با یکی از آیفون‌ها و آیپدها جفت کرد و در نتیجه اشکالات ارتباطی محصولات اپل را شناسایی کرد.

در سیمولاتور اپل می‌توان به تمام قابلیت‌های iOS و در حقیقت APIها دسترسی داشت و همین‌طور سرویس‌های اپل در اختیار توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از گیم‌ سنتر یا HealthKit اپل برای بازی‌ها و اپ‌های ورزش و سلامت استفاده کنید، همه‌چیز پیش‌بینی شده است و به سرعت می‌توانید کار خود را شروع کنید.