تلفن‌های هوشمند همه کار ما انسان‌ها شده‌اند؛ از اطلاع رسانی بابت آخرین اخبار ورزشی، وضعیت ترافیکی و همچنین وضعیت آب و هوایی کمترین کارهایی است که این دستگاه‌ها برای ما انجام می‌دهند. اما در این میان نقش اپلیکیشن‌های آب و هوا می‌تواند پررنگ باشد؛‌ زیرا شما خیلی از مسافرت‌ها و برنامه‌های دیگرتان را می‌توانید با فهمیدن وضعیت هوایی برنامه‌ریزی کنید.

Weather Underground

اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا Weather Underground یکی از دقیق‌ترین ابزار برای تعیین وضعیت جوی است؛ رادارهای تعاملی، تقشه‌های ماهواره‌ای و هشدارهای آب و هوایی سبب این موضوع شده است که این اپلیکیشن بتواند نسبت به موقعیت‌های محلی نیز دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را ارائه دهد.  برای این کار کافی است موقعیت خود را در نقشه گوگل انتخاب کنید تا تمام به ‌روز رسانی‌های مربوطه به موقعیت خود را بدست بیاورید.

اما چه چیزی این اپلیکیشن را از سایرین متمایز ساخته است؟ نقطه شاخص تمایز این اپلیکیشن با سایر رقبا در این است که شما علاوه‌بر گزارش هواشناسی مراکز مربوطه، می‌توانید گزارش‌های افرادی که در موقعیت خواسته قرار دارند را نیز دریافت کنید. در واقع گزارش زنده از آنچه درباره شرایط آب و هوایی منطقه نیاز است.

1Weather Widget Forcast Radar

این اپلیکیشن یکی از مدعیان در نوع خود است، که می‌تواند به تمام نیازهای مربوط به وضعیت آب و هوا در یک پکیج زیبا پاسخ دهد. 1Weather می‌تواند وضعیت آب و هوایی هر نقطه از جهان را که شما درخواست کنید بعلاوه شرایط فعلی جوی آن منطقه ارائه دهد.

این اپلیکیشن تنها وضعیت دمای منطقه را به شما نمی‌دهد، بلکه میزان بارش، نوع بارش (برف، باران و...)، ساعت دقیق طلوع و غروب خورشید و همچنین سرعت و جهت باد را نیز بیان می‌کند.

Go Weather Forecasts and Widget

GoLuncher یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های اندوریدی است که در زمینه‌های مختلفی نیز کاربرد دارد. کتابخانه کامل این اپلیکیشن شامل یک اپلیکیشن پیش بینی وضعیت آب و هوایی نیز می‌شود؛ این ویجت کاملاً قابل تنظیم است و می‌توانید آن را در ابعاد مختلف در صفحه اصلی دستگاه اندرویدی خود داشته باشید.

ویژگی خوب دیگر این ویجت قابلیت فشرده‌سازی اطلاعات بنا به ابعاد در نظر گرفته شده توسط کاربر است. شاید جالب باشد اگر بدانید بوسیله این ویجت می‌توانید تصویری زنده از وضعیت آب و هایی را بعنوان تصویر زمینه خود انتخاب کنید. پیش‌بینی دما، رطوبت، بارندگی و... همگی از اطلاعاتی است که این اپلیکیشن در اختیار شما می‌گذارد.

The Weather Cahnnel

این اپلیکیشن یک صفحه پویا که براساس شرایط آب و هوایی و شب و روز تغییر می‌کند را در اختیار شما می‌گذارد. می‌توانید بوسیله این اپلیکیشن از پیش‌بینی وضعیت جوی بصورت روزانه و حتی تا ۱۵ روز آینده نیز با خبر باشید.

می‌توانید نوع درجه دما را برحسب سلسیوس و فارنهایت تغییر دهید. با این اپلیکیشن علاوه‌بر وضعیت آب و هوا به زمان طلوع و غروب خورشید، میزان رطوبت، سرعت و جهت باد و فشار جوی دسترسی خواهید داشت.

Google Now

مسلماً دیگر Google Now یک اپلیکیشن منحصر به فرد برای آب و هوا نیست؛ اما همچنان ویژگی‌های نوآروانه‌ای در این اپلیکیشن موجود است. می‌توانید با این اپلیکیشن می‌توانید برنامه سفر خود را با آب و هوای منطقه مورد نظرتان چک کنید و همچنین روزانه خلاصه‌ای از آنچه در آب و هوای منطقه مورد نظرتان اتفاق افتاده مشاهده کنید.

اگر تنها اطلاعات معمول آب و هوایی مدنظرتان باشد و خیلی به تجزیه و تحلیل‌های عملی نیازی ندارید، Google Now می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

AccuWeather

کامل‌ترین سرویس آب و هوایی که می‌تواند برای دستگاه‌های اندرویدی وجود داشته باشد قطعاً AccuWeather است. شاید برایتان جالب باشد، اگر بدانید خیلی از اپلیکیشن‌های موجود در بازار، حتی اپلیکیشن‌های این مقاله نیز اطلاعات خود را از سرورهای AccuWeather می‌گیرند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر پس‌زمینه زنده داشته باشید و در صورت امکان حتی صفحه قفل دستگاهتان نیز متحرک می‌شود.

این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات دقیقه به دقیقه از بارش در منطقه جغرافیایی شما، شروع و پایان بارندگی را نیز ارائه دهد (البته این اطلاعات بصورت کامل تنها برای ایالات متحده و چند کشور اروپایی است). می‌توانید بوسیله این اپلیکیشن پیش‌بینی دقیقی از وضعیت جوی محل سکونت خود داشته باشید، همچنین باید برای پیش‌بینی ۳۰ و ۹۰ روزه مبالغی را پرداخت نمایید. تمام ویژگی‌های اشاره شده برای اپلیکیشن‌های این مقاله بصورت دقیق‌تری در این اپلیکیشن موجود هستند.