دانش‌آموزان تمامی مطالب را در کلاس‌های درس یاد نمی‌گیرند، آنها بخش عظیمی از موضوعات آموزشی را با جستجو در اینترنت و استفاده از مقالات و آموزش‌های موجود در فضای مجازی فرا می‌گیرند. در این میان نقش مرورگر کروم با افزونه‌های خاص برای آموزش بسیار درخشان است.

StayFocusd

هدف: با مسدود کردن بعضی وب‌سایت‌ها، میزان حواس‌پرتی خود را کاهش دهید

همه ما که زمانی‌که به فضای مجازی متصل می‌شویم، ناخودآگاه بخشی از زمان خود را هدر می‌دهیم؛ حتی اگر واقعاً به نیت انجام کار خاصی وارد اینترنت شویم. اگر با خودمان صادق باشیم، بیشتر زمانی‌که ما در اینترنت هدر می‌دهیم مربوط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و... می‌شود. شاید اصلاً یادمان برود برای چه کاری وارد این فضا شدیم.

در این شرایط اگر واقعاً به نیت آموزش وارد اینترنت می‌شویم باید با استفاده از این افزونه از هرگونه اتلاف وقت جلوگیری کنیم، زیرا StayFocusd ازورود به سایت‌های منتخب همیشه یا در روزهای خاص جلوگیری می‌کند.

Office Online

هدف: بیشترین استفاده ممکن از اینترنت با مجموعه آفیس

این روزها نیازی نیست تا حتماً یک فایل را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. این فرصت با استفاده از Office Online برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم است تا در هر جایی فایل‌های آموزشی خود را در اختیار داشته باشند؛ مسلماً همراه داشتن فایل مورد نظر در تلفن‌ همراه، لپ‌تاپ و... در مکان‌های مختلفی که حضور داریم به مراتب بهتر از ذخیره کردن آن روی دسکتاپ است؛ زیرا با این روش می‌توانیم در هر جا که فرصتی پیش آمد روی فایل مورد نظر کار کنیم.

Nimbus Capture

هدف: ایجاد فایل تصویری از اطلاعات موجود روی مرورگر برای مطالعه و استفاده برای زمان‌های دیگر.

از آنجایی که امروزه بخش عظیمی از منابع آموزشی در اینترنت وجود دارد و با استفاده از مرورگر می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد، امکان گرفتن و ذخیره کردن این فایل‌ها برای استفاده در زمان‌های دیگر می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. افزونه Nimbus Capture به شما کمک می‌کند تا هر بخشی از مطلب آموزشی که می‌خواهید را به شکل یک تصویر ذخیره کنید.

اگر یک فایل یا تکه‌ای از مطلبی نظرتان را جلب کرده و قصد اشتراک‌گذاری آن را با دوستانتان دارید این افزونه می‌تواند به شما کمک کند و دیگر نیازی به یک نرم‌افزار سوم شخص برای گرفتن تصویر از مرورگر نیست.

Grammarly

هدف: برطرف کردن خطاهای نگارشی و گرامری و تکمیل متن بصورت صحیح.

خیلی از ما ایمیل‌ها و مطالب بسیار زیادی را می‌نویسیم که در آنها غلط‌های املایی و نگارشی موجود است؛ با کمک افزونه Grammarly می‌توان یک متن بدون خطا و غلط را برای دیگران نوشت.

این افزونه نه تنها غلط‌های کوچک را تصحیح می‌کند، بلکه روند غلط نویسی شما را در مدت زمان نوشتن را نیز معلوم می‌کند. برای استفاده کامل از این افزونه باید ثبت‌نام کنید، البته نسخه رایگان آن هم به خوبی به خیلی از خطاها پاسخ می‌دهد.

Todoist

هدف: انجام دادن کارها طبق برنامه.

بعضی از افراد اهداف خود را یادداشت می‌کنند و برخی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند. مدیران قرارها و جلسات خود را یادداشت می‌کنند و ... خیلی افراد نیز تنها به نوشتن کارهای روزمره و اهداف بلند مدت عادت کرده‌اند؛‌ اما یادشان نمی‌ماند لیست خود را کجا گم کرده‌اند.

Todist افزونه‌ای است که آخرین کارهای شما را فهرست می‌کند و برای همیشه نگه می‌دارد. می‌توانید لیست تهیه شده خود را در بنا به اولویت، تاریخ و ... مشاهده کنید.

Google Dictionary

هدف: فهمیدن کلمات سخت در متن.

تا بحال یک مقاله را به زبان اصلی در مرورگر خود مطالعه کرده‌اید، یا مقالات موجود در سایت Wikipedia را مشاهده کرده‌اید؟‌ واضح است دانستن تمامی کلمات با توجه به استفاده از مترجمان مختلف آسان نخواهد بود. برای رفع این مشکل نصب افزونه دیکشنری گوگل می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

با استفاده از این افزونه دیگر نیازی به باز کردن یک برگه دیگر برای وارد شدن به یک سایت ترجمه یا Google Translate شوید. با کلیک روی کلمه مورد نظر هر اطلاعاتی از آن نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.