اگرچه مرورگر کروم همانند سافاری از ابتدا برای iOS ساخته نشده است، اما خیلی از کاربران محصولات اپل ترحیج می‌دهند، از این مرورگر بعنوان مرورگر  اصلی دستگاه خود استفاده کنند.

کروم در کامپیوترها مرورگر اول است

اکثر کاربران از لپ‌تاپ‌های تحت ویندوز استفاده می‌کنند؛ بنابراین مرورگر کروم انتخاب اصلی آنها در این سیستم‌ها است. یکی از دلایل اصلی استفاده کاربران iOS از مرورگر کروم، سینک شدن بوک‌مارک‌‌ها، تاریخچه و رمزهای عبور است. این موارد می‌توانند دلایل شاخصی برای هر کاربری باشند.

کروم ژست‌های خوبی را فراهم کرده است

ژست‌های کروم به شما اجازه می‌دهند تا در هنگام جستجو صفحات با انگشتان دست خود میانبرها و برگه‌های مختلفی را اجرا کنید. برای مثال اگر بخواهید در سافاری یک صفحه را دوباره بارگذاری کنید، باید رو آیکون Realod تپ کنید؛ اما برای این کار در کروم تنها کافی است تا صفحه را با انگشت خود به سمت پایین بکشید تا صفحه از نو بارگذاری شود.

همچنین زمانیکه صفحه را به پایین و سپس به سمت راست بکشید برگه بسته و اگر به سمت چپ بکشید برگه جدیدی باز می‌شود؛ این ژست‌ها قدرت مانور شما را بالاتر می‌برد و باعث می‌شود سرعت بیشتری در حین کار با مرورگر  داشته باشید. شاید مهمترین ژست فعال در کروم، امکان جابجایی در برگه‌ها با چپ و راست کردن انگشت خود در روی برگه است.

کروم بارکدها را اسکن می‌کند

درحالیکه در سیستم‌عامل iOS 11 و در اپلیکیشن Wallet امکان اسکن کردن بارکدها و آن هم برای مواردی مانند بلیط اتوبوس و... وجود دارد، گوگل کروم از خیلی قبل‌تر این ویژگی را دارا است.

در حقیقت این ویژگی با منوی 3D قابل دسترسی است و اگر لمس سه بعدی ندارید، باید از جستجوی Spotlight استفاده کنید و “QR code” را تایپ کنید؛ سپس در گزینه‌ها روی کروم تپ کنید. هر چند شاید این اسکن سرعت اپلیکیشن‌های اختصاصی را نداشته باشد، اما خوب برای یک مرورگر داشتن چنین ویژگی می‌تواند فوق‌العاده باشد.