نسخه آی‌او‌اس مرورگر Safari شاید همه قابلیت‌های موجود در نسخه مک خود را نداشته باشد، اما بدون شک آنقدر توانمند هست که بتواند شما را برای انتخاب بعنوان مرورگر اصلی آیفون یا آیپد متقاعد کند. شاید تصور شما این باشد که با ویژگی‌های سافاری کاملاً آشنا هستید اما مسلماً همه آنچا شما می‌دانید تنها خبشی از ویژگی‌های این مرورگر فوق‌العاده است و ما در این مقاله سعی داریم به چند مورد از آنها اشاره کنیم.

موتور جستجوی خود را تغییر دهید

در اکثر اپلیکیشن‌ها رفتن به بخش تنظیمات، مکان خوبی برای پیدا کردن ویژگی‌های اضافی در آن اپلیکیشن است؛ در تنظیمات سافاری نیز می‌توانید موتور جستجوی پیش فرض خود را تغییر دهید، از گوگل به بینگ یا یاهو و بالعکس؛ همچنین می‌توانید لینک‌ها را در یک صفحه جدید یا در همان صفحه اصلی باز کنید و مهمتر از آن می‌توانید تاریخچه مرورگر را پاک کنید.

همچنین در تنظیمات می‌توانید پیشنهادات موتور جستجوگر در هنگام تایپ عبارت مورد نظرتان را غیرفعال کنید.

تب‌های جدید را سفارشی کنید

یکی دیگر از تنظیمات پنهان در سافاری، امکان ساخت پوشه‌های مختلف از صفحات بوکمارک شده در این مرورگر است؛ می‌توانید صفحات جدید را در پوشه‌های از قبل ساخته شده بفرستید و بدین ترتیب با نظم خاصی صفحات را دسته‌بندی کنید.

گفتنی است صفحاتی که بوک‌مارک می‌کنید به پوشه Favorite  منتقل می‌شوند.

پرداخت آنلاین امن را تجربه کنید

یکی از ویژگی‌های موجود در سافاری که بصورت پیش‌فرض فعال نیست، امکان تنظیم برای پر کردن اطلاعات کارت اعتباری هنگام خرید آنلاین است.

Setting > Safari > Passwords & AutoFill > Credit Cards

زمانیکه این گزینه را فعال کردید، از شما می‌پرسد می‌خواهید اطلاعات را برای یک خرید یا همه خریدها پر کنید؛ هر کدام را که انتخاب کنید، در Keychain iCloud ذخیره می‌شود. همجنین می‌توانید یک گذرواژه برای استفاده از اطلاعات کارت انتخاب کنید تا هر بار قبل از استفاده از کارت آن را وارد کنید تا با این کار پرداخت امن‌تری را پیش‌رو داشته باشید.

اگر امکان پرداخت آنلاین دارید، پیشنهاد ما استفاده از یک دستگاه iOS است؛ زیرا با توضیحات بالا می‌توانید بسیار مطمئن‌تر از حالت‌های دیگر پرداخت آنلاین داشته باشید.

دسترسی به سایت‌های خاص را محدود کنید

اگر همچنان در محیط تنطیمات سافاری هستید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ گزینه Restrictions بروید. اگر آیفون یا آیپد خود را در اختیار کودکانتان یا دیگر افراد قرار می‌دهید، می‌توانید با استفاده از این ویژگی دسترسی آنها به وب‌سایت‌ّهای خاص و مورد نظرتان را محدود کنید تا با دستگاه شما نتوانند وارد اینگونه وب‌سایت‌ها شوند. کافی است در منو محدود کردن گزینه Add a Website را در بخش Never Allow وارد کنید.

لازم به ذکر است علاوه‌بر این که می‌توانید دسترسی به سایت‌های خاصی را در این منو محدود کنید، می‌توانید سایت‌های مختلف که برای کودکاتن مفید است را نیز در بخش Always Allow قرار دهید تا این سایت‌ها برای آنها به نمایش گذاشته شود.