یکی از پردازنده‌های بسیار جالب سری ۷۰۰۰، مدل پنتیوم G4560‌ است. پردازنده‌ای که از نظر قدرت پردازشی تقریباً مثل یک Core i3 است اما از نظر قیمت نصف  Core i3ها ارزش‌گذاری شده و به همین علت بهترین گزینه برای سیستم‌های ارزان است.

پردازنده‌ی Pentium G4560 اینتل یکی از مدل‌های دو هسته‌ای است که با وجود پشتیبانی از هایپرتردینگ اینتل، ۴ ترد را پردازش می‌کند و مثل Core i3ها در سیستم عامل ویندوز با ۲ هسته‌ی فیزیکی و ۲ هسته‌ی مجازی نمایان می‌شود. این پردازنده‌ی سری پنتیوم تنها ۶۴ دلار قیمت دارد. ۳ مگابایت کش L3 و سرعت کلاک ۳.۵ گیگاهرتز و معماری کبی لیک اینتل به این معنی است که خرید این مدل نسبت به اغلب پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ اینتل به صرفه‌تر است.

در حقیقت قیمت یک پردازنده‌ی رده‌پایین از میان Core i3های سری ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ با توجه به قیمت تمام شده که حدود ۲ برابر است، منطقی نیست. به همین علت است که اینتل میزان تولید این مدل خوش‌قیمت و توانمند را کاهش داده است. Core i3-7100‌ با قیمت ۱۱۷ دلار مدلی است که می‌توان به جای پنتیوم‌ها تهیه کرد و شاید تنها تفاوت آن سرعت بالاتر (۳.۹ گیگاهرتز) و پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع بهتر باشد که طبعاً برای سیستم‌های اداری و سازمانی موضوع مهم نیست.