در مراحل طولانی بروز کردن ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰، صفحاتی با متن We’re getting things ready (در حال آماده‌سازی هستیم) و Just a moment (چند لحظه) برای دقایقی طولانی نمایان می‌شوند و کاربر را خسته می‌کنند. بروزرسانی‌های مهم ویندوز ۱۰ هم همین ویژگی نامطلوب را دارند. خبر خوش این است که با ترفندی ساده می‌توان صفحه‌ی خوشامدگویی ویندوز پس از بروزرسانی را دور زد و به آن خیره نشد. اما چگونه؟ در ادامه خواهیم دید.

قبل از هر چیز توجه کنید که حذف صفحه‌ی مزاحم خوشامدگویی در نسخه‌ی Creators Update ویندوز ۱۰ ممکن است و در نسخه‌های قبلی مثل Red Stone تنظیماتی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد.

برای غیرفعال کردن صفحه‌ی خوشامدگویی ویندوز سراغ اپلیکیشن Settings که آیکان چرخدنده‌ای‌شکل در گوشه‌ی منوی استارت دارد بروید. در تنظیمات به بخش System رجوع کنید و تب Notifications and actions را انتخاب کنید. در این تب می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را فعال و غیرفعال کنید، آن هم به صورت مجزا برای هر اپلیکیشن. قبل از بخش نوتیفیکیشن اپ‌ها چند سوییچ مهم دیده می‌شود. سوییچی که زیر عبارت Show me the Windows welcome experience after updates and occasionally when I sign in to highlight what’s new and suggested در حالت on‌ قرار گرفته را off کنید.

با غیرفعال کردن Welcome Screen دیگر نمی‌توان متنی که پس از بروزرسانی‌ و نصب آپدیت‌ها نمایش داده می‌شود و تغییرات مهم را توضیح می‌دهد مشاهده کرد اما صفحات دیگری که در مراحل نصب بروزرسانی‌ها نمایان می‌شود، همچنان وجود خواهند داشت که از این جمله می‌توان به صفحه‌ی نصب بروزرسانی قبل از ری‌استارت شدن سیستم و صفحه‌ی نهایی‌سازی بروزرسانی‌ها پس از بوت شدن مجدد ویندوز اشاره کرد.