با وجود تفاوت‌های بسیار زیاد در تلفن‌های هوشمند از جمله کمپانی تولید کننده (اپل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و...) تا عناوین خاصی از جمله کهشکانی، Desire و... اما شباهت‌های زیادی نیز در این بین وجود دارد که بیشتر این شباهت‌ها به سخت‌افزار و نزدیکی و رقابت سخت‌افزارهای استفاده شده در این تلفن‌های هوشمند است. در این مقاله سعی داریم تا شما را در انتخاب مناسب تلفن همراهتان یاری دهیم؛ بهترین انتخاب حتماً گران‌ترین تلفن همراه موجود در بازار نیست؛ در واقع مناسب‌ترین آنها برای شما تلفنی است که بتواند از پس نیازهای روزانه شما برآید.

 OnePlus 5

بعد از دو مدل موفق OnePlus 3, 3T، این شرکت با مدل OnePlus 5 به میدان رقابت پا گذاشته است؛ یک تلفن گران‌قیمت که به خوبی تجهیز شده است. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در کنارحافظه و رم  ۱۲۸ و ۳ گیگابایتی، از این محصول یک غول هوشمند ساخته است؛ از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به صفحه نمایش ۵.۵ اینجی با رزولوشن 1080p AMOLED، حسگر اثر انگشت، باتری 3300mAh و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کرد. ضمن اینکه دوربین دوگانه وان پلاس ۵ از دو دوربین ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی تشکیل شده است. اگر علاقه‌مند به خرید این تلفن هوشمند هستید بد نیست بدانید قیمت آن از ۴۷۹ دلار شروع و برای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت قیمت به چیزی حدود ۵۳۹ دلار می‌رسد.

HTC U11

اچ‌تی‌سی در دو سال گذشته گوی رقابت را به رقبا باخت و حالا قصد دارد با ارائه محصولات جدید دوباره به رقابت برگردد؛ به‌ نظر می‌رسد آخرین پرچمدار این شرکت یعنی U11، بتواند به این شرکت برای بازگشت قدرتمندانه کمک کند. از نظر طراحی شبیه به U Ultra ساخته شده است؛ با بدنه‌ای فلزی و قاب شیشه‌ای در پشت؛ تکنولوژی “Edge Sense” برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و میانبرها در این پرجمدار استفاده شده است. ویژگی‌های سخت‌افزاری U11 تشکیل شده از پردازنده اسنپ‌ دراگون ۸۳۵، ۶۴ گیگابایت حافظه و ۴ گیگابایت رم است؛ ویژگی‌هایی که در کنار هم از پس هر اپلیکیشن و بازی سنگینی به راحتی برمی‌آیند. باتری در نظر گرفته شده برای این پرچمدار 3300mAh است؛ اچ‌تی‌سی نیز به حذف جک ۳.۵‌میلی‌متری روی آورده و جای خالی آن را با USB-C پر کرده است. این محصول توانسته استاندارد ضد آب IP67 را با موفقیت پشت سر بگذارد تا در این زمینه نیز یک ویژگی مثبت برای خود ثبت کند.

جالب است بدانید در چند بنچمارک انجام شده، U11 توانسته از نظر سرعت پاسخگویی رکورد کهکشانی سامسونگ، S8 را بزند و از این حریف قدرتمند پیشی بگیرد.

Samsung Galaxy s8+ و s8

پرچمدار سامسونگ با یک صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت و طراحی زیبا یک انتخاب شایسته برای هر کاربری بنظر می‌رسد؛ یک تلفن هوشمند پرقدرت و زیبا. بهره‌مندی از صفحه نمایش ۵.۸ اینچی که خیلی بزرگ جلوه نمی‌کند، این صفحه نمایش بیشتر تلفن را بلند‌تر کرده تا اینکه روی پهنای آن تاثیر گذار باشد؛ بنابراین در هنگام کار با این کهکشانی احساس راحتی خواهید داشت. برادر بزرگ‌تر S8 یک فبلت فوق‌العاده قدرتمند است که با قیمت بالا به بازار عرضه شده است؛ این فبلت به همان زیبایی اس ۸ است. ۶.۲ اینچ بزرگی صفحه نمایش گلکسی اس ۸ پلاس است که بیشتر به طول این فبلت افزوده و یک فبلت خوش‌دست را روانه بازار کرده است. حسگر اثر انگشت در پشت این فبلت قرار دارد. از دیگر نکات مثبت این فبلت سامسونگ می‌توان به ضد آب بود، شارژ سریع و امکان شارژ وایرلس اشاره کرد. ضمن اینکه نکات منفی این فبلت شامل نداشتن دوربین دوگانه، طول عمر خوب اما نه عالی برای یک فبلت اشاره کرد. از ویژگی‌های سخت‌افزاری کهکشانی‌های دو قلو می‌توان به ۴ گیگابایت رم، پردازنده Snapdragon 835 و ۶۴ گیگابایت حافظه اشاره کرد.

LG G6

ال‌جی جی۶ ناشی از تغییر رویکرد طراحان این شرکت است که دیگر این پرچمدار را در شباهت با نسخه‌های قبلی سری G طراحی نکند؛ جی۶ عملکردی بهتری در دوربین عکاسی نسبت به نسخه‌های قبلت‌تر به ثبت رسانده و از دوربین دوگانه که هر کدام ۱۳ مگاپیکسلی هستند بهره می‌برد. از دیگر بهبودهای این پرچمدار نسب به قبل بهتر شدن وضعیت باتری است؛ اما همچنان وضعیت با ایده‌آل فاصله دارد. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۱، ۴ گیگابایت رم، دستیار گوگل، طراحی فلزی، دوربین عالی و قابلیت شارژ خیلی سریع از ویژگی‌های این تلفن همراه و عمر نچندان جالب باتری، و قیمت بالا از نکات منفی بحساب می‌آیند.

Google Pixel و Pixel XL

گوگل را دیگر باید یک تولید کننده سخت‌افزاری نیز بشمار آورد؛ خانواده پیکسل‌ها نماینده این کمپانی در بین تلفن‌های هوشمند هستند. بدنه فلزی و نسخه خام اندروید نوقا با تضمین آپدیت‌های سریع از این تلفن همراه یک رقیب بزرگ برای نامداران این عرصه ساخته است. جمله درست درباره پیکسل این است که قطعاً یکی از بهترین‌ها است، اگر بهترین نباشد؛ از مزایای این تلفن همراه:‌ بهره‌مندی از دستیار گوگل، عملکرد خوب باتری و طراحی زیبا در کنار کیفیت ساخت خوب است. اما از نکات منفی این تلفن همراه می‌توان به نداشتن امکان اضافه کردن حافظه میکرو اس‌دی و نسبتاً گران بودن آن اشاره کرد. پیکسل از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۱، رم ۴ گیگابایت و حافظه‌های ۳۲-۱۲۸ گیگابایتی بهره‌مند است. یک دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی نیز بعنوان دوربین اصلی این محصول در نظر گرفته شده است.

پیکسل XL (شاید همان ایکس لارژ خودمان) یک دستگاه با بدنه فلزی و طراحی مدرن است؛ بدون شک وجود نسخه خام اندروید ۷، همچنین هوش مصنوعی و دستیار گوگل از ویژگی‌های اصلی آن خواهد بود.

Huawei Mate 9

یکی از بهترین محصولات ساخته شده توسط کمپانی چینی هواوی است؛ با قیمتی که دارد حدوداً ۱۵۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۷پلاس و گوگل پیکس XL است؛ قاب فلزی و دوربین دوگانه از ویژگی‌های این غول هواوی است. صفحه نمایش زیبا و طراحی چشم‌نواز هر کاربری را جذب این فبلت می‌کند. اگر بخواهیم به ویژگی‌های سخت‌افزاری میت ۹ اشاره کنیم بهتر است از پردازنده Kirin 960 شروع کنیم و سپس به ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش ۵.۹ اینچی با رزولوشن 1080p اشاره کنیم.

BlackBerry Keyone

یکی دیگر از بزرگان اندرویدی بدون شک بلک‌بری keyone است؛ برند بلک‌بری کلاً برند خاصی است و طرفداران خاص خود را نیز دارد؛ این پرچمدار نوید روزهای خوبی را برای شرکت سازنده به ارمغان آورده است. پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۳ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از ویژگی‌های اصلی سخت‌افزاری Keyone به شما می‌روند. صفحه نمایش ۴.۵ اینچی اگرچه در برابر خیلی از رقبا صفحه بزرگی بحساب نمی‌آید اما خوب با توجه به شکل ظاهری این تلفن هوشمند کاملاً منساب انتخاب شده است. Keyone در کنار اندروید ۷.۱.۱ مجموعه پچ‌های امنیتی اندروید را نیز داراست که با توجه به سیستم امنیتی همیشگی خود شرکت این محصول بسیار امن خواهد بود. 

Moto Z/Moto Z Force

محصولاتی از موتورولا/لنوو که دارای گزینه‌های خوبی برای تبدیل به یکی از بهترین‌های بازار شدن هستند. هر دو دستگاه صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED دارند و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ این محصولات را درایو می‌کند. رم و حافظه داخلی ۴ و ۳۲ گیگابایتی این محصولات را از رده بالاهای اندرویدی بشمار می‌آورد. Moto Z توسط باتری 2600mAh تغذیه می‌شود و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این محصول را به یک دوربین عکاسی نسبتاً خوب تبدیل می‌کند. Moto Z Force نیز یک باتری 3500mAh دارد، ضمن اینکه دوربین عقب این تلفن هوشمند 21 مگاپیکسل است. هر دو دستگاه از اندروید نوقا بهره می‌برند، جک هدفون ندارند و با Google’s Daydream VR platform سازگاری دارند.

ZTE Axon 7

اگر تمایل دارید یک پرچمدار را با قیمتی واقعاً مناسب خریداری کنید، Axon 7 این تجربه را به بهترین شکل در اختیار شما قرار می‌دهد؛ آن هم تنها با ۳۹۹ دلار. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED، بدنه تمام فلزی، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در کنار ۴ گیگابایت رم از ویژگی‌های شاخص این تلفن هوشمند هستند.