برای خارج کردن گوشی از حالت روت راه‌های مختلفی وجود داد. حذف روت گوشی با حذف اپلیکیشنی مثل کینگ روت  صورت نمی‌گیرد بلکه برای بازگردانی کامل گوشی به حالت روت‌نشده می‌بایست مراحل پیچیده‌تری را دنبال کنیم. در ادامه به آموزش سومین روش آنروت گوشی که فلش زدن ایمیج فکتوری است می‌پردازیم. با ما باشید.

در دو بخش قبلی به دو روش برگشت گوشی به حالت روت نشده پرداختیم و اکنون روش سوم را بررسی می‌کنیم.

فلش زدن ایمیج Factory

ایمیج فکتوری همان فایل حجیمی است که سازنده‌ی گوشی در اختیار مشتری قرار می‌دهد و با فلش زدن این فایل، گوشی به روز اول برمی‌گردد. تنها کاری که باقی می‌ماند قفل کردن بوت‌لودر است تا گوشی دقیقاً مثل روز اول شود.

برای دانلود کردن فکتوری ایمیج می‌بایست به وب‌سایت سازنده مراجعه کنید. به عنوان مثال در این آدرس‌ها: گوگل و HTC و موتورولا ایمیج فکتوری‌های رسمی قرار داده شده است. در مورد برخی برندها مثل ال‌جی و سامسونگ باید به وب‌سایت‌های دیگر مثل سم‌موبایل مراجعه کنید و ایمیج رسمی را دانلود نمایید.

روش نصب این ایمیج‌ها پیچیده‌تر است و هر سازنده نرم‌افزار و مسیری را مشخص کرده است. حتی برخی از سازندگان گوشی مثل شیائومی ایمیجی برای فلش زدن از طریق Fastboot و ADB منتشر می‌کنند که فلش زدن این موارد نیاز به دانش بیشتری دارد. اما نقطه‌ی قوت این روش در کارایی آن است. معمولاً آخرین راه برای حل مشکلات گوشی‌هایی که ویروسی شده‌اند و یا مشکلات نرم‌افزاری جدی دارند، استفاده از فکتوری ایمیج است.

روش عمومی فلش زدن Factory Image

دستورالعمل دقیقی برای این نوع فلش زدن وجود ندارد و بسته به مدل گوشی و برند آن می‌بایست روشی که سازنده مشخص کرده را دنبال کنید. اما اصول و روش کلی به صورت زیر است:

  • ابتدا می‌بایست ADB و Fastboot را از وب‌سایت رسمی اندروید دانلود نمایید.
  • ایمیجی که دانلود کرده‌اید را پوشه‌ی ADB یا Fastboot از حالت زیپ‌شده خارج کنید تا مراحل بعدی و آدرس‌دهی‌ها ساده‌تر شود.
  • گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و با توجه به دستورالعمل سازنده وارد محیط Fastboot‌ شوید.
  • کامند پرامپت ویندوز را با نگه داشتن شیفت و راست کلیک در پوشه‌ی فست‌بوت یا ADB و انتخاب گزینه‌ی Open Command Promt Hear (ویندوز ۱۰) یا گزینه‌ای با نام مشابه اجرا کنید تا آدرس شروع آدرس پوشه‌ی فعلی باشد.
  • از دستوری مثل flash-all.bat (یا دستور flash-all.sh در مک و لینوکس) استفاده کنید تا فلش زدن آغاز شود.
  • اگر فایل flash-all.bat بخشی از ایمیج فکتوری نیست می‌بایست از دستورهایی مثل fastboot flash ABC.zip که ABC.zip نام ایمیج فکتوری است استفاده کنید.

 فلش زدن از طریق فست‌بوت به سرعت انجام می‌شود و گوشی پس از این فرآیند فاقد دسترسی روت خواهد شد.