کمپانی چینی Vivo گوشی‌های Vivo X9s و Vivo X9s Plus را با دوربین دوگانه در سمت جلو رونمایی کرد. این گوشی‌های دوربین‌محور برای عکاسان سلفی طراحی شده‌اند و دوربین خوبی در سمت جلو دارند. در ادامه مشخصات دو گوشی جدید ویوو را مرور می‌کنیم.

Vivo در X9s از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۵۲ و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده است. اسلات کارت حافظه نیز موجود نیست. در این گوشی از نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی که پنل آن AMOLED است استفاده شده و سیستم عامل آن اندروید ۷.۱.۱ با پوسته‌ی Funtouch OS 3.0 ویوو است.

در سمت جلو دوربینی دوگانه با حسگرهای ۲۰ و ۵ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم نسبی F/2.0 به چشم می‌خورد. در کنار دوربین جلو حتی فلاش LED نیز پیش‌بینی شده است. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم نسبی F/2.0 است و فلاش LED در کنار آن دیده می‌شود. ویوو از باتر ۳۳۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و اتصالات و امکانات متداول مثل مودم LTE و وای-فای و بلوتوث و GPS و همین‌طور حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی خانه در نظر گرفته است. ابعاد این گوشی ۱۵۲ در ۷۴.۲ در ۶.۹۹ میلی‌متر است و وزن آن ۱۵۵ گرم.

مدل دیگر نمایشگر ۵.۸۵ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی دارد. در این مدل تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۶۵۳ و باتری ۴۰۱۵ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده و سایر ویژگی‌ها مثل مدل کوچک‌تر است.

قیمت گوشی‌های جدید ویو به ترتیب حدود ۳۹۶ و ۴۴۰ دلار است و مشخص نیست که در بازارهایی به جز کشور چین در چه تاریخی و با چه قیمتی عرضه می‌شوند.