تلفن‌های همراه مدرن امروزی در خیلی از موارد تغییرات خاصی نسبت به گذشته نداشته‌اند، مگر تقویت دوربین‌ها، حافظه و پردازنده؛ اما بزرگترین تغییری که نسبت هب تلفن‌های چند سال گذشته اتفاق افتاده استفاده از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل تلفن‌های هوشمند است. البته زمانی که حرف از داشتن این ویژگی در هر تلفنی می‌شود، فکر ما به سمت یک تلفن هوشمند پرچمدار که قیمتی بالای ۶۰۰ دلار دارد می‌رود. اما آیا تلفن همراهی که این ویژگی را با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر ارائه دهد در بازار موجود نیست؟ برخلاف تصورات خیلی از کاربران تلفن‌هایی در بازار هستند که مجهز به حسگر اثر انگشت هستند و قیمت‌های بسیار مناسبی دارند؛‌ در این مقاله به معرفی این تلفن‌ها می‌پردازیم، برای آشنایی با ۵ تلفن با این ویژگی با ما همراه باشید.

Moto E4

یکی از آخرین محصولات شرکت موتورولا با صفحه نمایش ۵ اینچی، این تلفن هوشمند چهارمین نسل از سری تلفن‌های اقتصادی موتورولا است. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول حتی با داشتن حسگر اثر انگشت به ۱۰۰ دلار نمی‌رسد و با یک دلار کمتر یعنی ۹۹ دلار (البته برای کاربران آمازون) فروخته می‌شود. در واقع قیمت این محصول ۱۲۹.۹۹ دلار است.

از دیگر ویژگی‌های Moto E4 می‌توان به حافظه ۱۶ گیگابایتی، امکان اضافه کردن حافظه، پشتیبانی از شبکه 4G، پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون در کنار رنگ‌بندی خاص اشاره کرد.

ZTE Max XL

جدیدترین محصول شرکت ZTE، یک غول ۶ اینچی با نام Max XL است؛ یک تلفن هوشمند با ویژگی‌های زیاد و قیمتی معقول که جزو تلفن‌های اقتصادی بحساب می‌آید.

Max XL با وجود ویژگی‌هایی از قبیل: صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ‌دی، پردازنده هشت هسته‌ای، پشتیبانی از حافظه MicroSD، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، باتری 3990mAh و از همه مهم‌تر حسگر اثر انگشت، قیمتی معادل ۹۹ دلار دارد. این محصول از طریق Boost Mobile و Best Mobile در دسترس است.

 Bli Studio Touch

شرکت Blu یکی از متخصصین در ساخت تلفن‌های ارزان‌قیمت است؛ اگرچه که تنها در شبکه GSM می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما اگر دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید بهترین گزینه بنظر می‌رسد. Blu Studio Touch یکی از تلفن‌های ارزا‌ن‌قیمت با ویژگی حسگر اثر انگشت است.

این تلفن هوشمند دارای صفحه نمایش ۵ اینچی HD، دوربین عقب ۸ مگاپیسکلی، باتری 2500mAh و پشتیبانی از شبکه اینترنت 4G LTE است. این تلفن همراه که قیمتی در بازه ۹۰-۹۹ دلار دارد، صاحب پردازنده چهار هسته‌ای شرکت مدیاتک و ۱ گیگابایت رم است؛ مسلماً با چنین سخت‌افزاری توقع بیشتر از این محصول شما را ناامید خواهد کرد.

Coolpad Conjr

اگر بدنبال یک تلفن ارزان‌قیمت هوشمند هستید و نام Coolpad را نشنیده‌اید، می‌توان گفت یکی از شانس‌های خوبتان را از دست داده‌اید؛ زیرا این محصول در رنج قیمتی که قرار دارد عملکرد بسیار مناسبی را به ثبت رسانده است. حسگر اثر انگشت در کنار ویژگی‌های همچون: پشتیبانی از شبکه 4G برای هر دو سیم‌کارت، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، پردازنده ۴ هسته‌ای با ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نوید یک تلفن هوشمند خوب را می‌دهند.

این محصول شباهت زیادی هم به محصولات خوش‌نام بازار دارد و با قیمت ۱۴۹.۹۹ به فروش می‌رسد.

iPhone 5s

اینکه نام شرکت آیفون در این لیست که محصولاتی نه‌چندان معروف در آن هستند شاید عجیب بنظر برسد؛ اما برخلاف تمامی محصولات یاد شده 5s، یک تلفن هوشمند جدید نیست؛ اما چون همچنان می‌تواند خیلی از نیازهای کاربران را برطرف کند و قیمتی مناسب نیز دارد در این لیست آورده شده است. قیمت آیفون 5s چیزی حدود ۱۵۰ دلار است و اگر شما نخواهید یک تلفن اندرویدی بخرید و از مدل‌های جدید آیفون نیز چشم‌پوشی کنید، این محصول انتخابی فوق‌العاده برای شما خواهد بود؛ زیرا از یکی از بهترین برندهای دنیا یک محصول ارزان‌قیمت و خیلی خوب را تهیه کرده‌اید.

هنوز هم فروشگاه‌های مجازی هستند که آیفون 5s آکبند را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.