بزرگی نقشه بازی و وسعت بازی‌ها موضوع بحث برانگیزی در بین گیمرها است. حال آقای اشرف اسماعیل (Ashraf Ismail)، کارگردان بازی Assassin’s Creed Origins نیز در این مورد نظراتی را بیان کرده است.

 آقای اشرف اسماعیل در گفت‌و‌گو با وب‌سایت گیم اینفرمر (GameInformer) می‌گوید که مقایسه یک بازی با بازی‌های قبلی کار سختی است زیرا هر کدام پروژه‌ای متفاوت هستند، اما او می‌تواند با اطمینان بگوید که بازی مطمئناً وسیع‌تر و گسترده‌تر از بازی Assassin's Creed IV: Black Flag خواهد بود. ایشان می‌گوید:

اگر آن‌را با بازی‌های قبلی‌مان مقایسه کنم، بطور دقیق نمی‌توانم بگویم، اما تقریبا دوبرابر اندازه Havana‌ در Assassin's Creed IV: Black Flag است.

البته با وجودی که وسعت دنیای بازی Assassin's Creed Origins بزرگ‌تر از دنیای بازی Assassin's Creed IV: Black Flag است، اما آقای اشرف اسماعیل اظهار داشته است که وسعت یک بازی آنقدر هم موضوع بزرگی نیست که تا این حد اهمیت داشته باشد. ایشان ادامه می‌دهد:

همانطور که گفتم، من فکر نمی‌کنم اندازه شهر چیزی است که اهمیت داشته باشد، بلکه این کیفیت محتوا و تجربه‌ای که در طول بازی بدست می‌آورید مهم است و اینکه محیط شهر چقدر زنده به نظر برسد. به همین منظور ما لوکیشن‌های بازی را با ماموریت‌های زیاد و منحصربفرد کردن هر شهر نسبت به یکدیگر ساختیم، چرا که این مساله در مورد مصر اهمیت زیادی دارد.

در این مصاحبه به موضوعات دیگری در مورد این بازی و همچنین فرنچایز آن پرداخته شد. برخی از مهمترین مطالب به شرح ذیل است:

  • نقشه بازی  Assassin's Creed Origins کاملاً جهان باز بوده و در آن آزادی عمل بالایی وجود خواهد داشت و بعد از اتمام مراحل اولیه بطور کامل در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت.
  • قابلیت شخصی‌سازی در بازی پررنگ خواهد بود، اگرچه آقای اشرف اسماعیل تایید نکرد که این شخصی‌سازی‌ها تا چه میزان گسترده است و برای مثال گزینه انتخاب ریش برای کاراکتر اصلی را تأیید نکرد.
  • آنها می‌خواهند عناصر مدرن داستان بازی را اساساً به صورت یک راز نگه دارند، بنابراین گیمرها سورپرایز خواهند شد. آقای اشرف اسماعیل گفته است: «ترجیحاً می‌خواهم که مردم با تجربه این بازی بیشتر سورپرایز شوند. اگر بخش بازاریابی از من بخواهد که در این مورد صحبت کنم، خوشحال می‌شوم.»
  • آقای اشرف اسماعیل در مورد داستان قسمت مدرن بازی در Assassin's Creed Origins گفته است: «فکر می‌کنم که بازیکنان خوشحال خواهند شد.»

پیش از این تایید شده بود که بازی Assassin's Creed Origins ساختار نسبتا ثابت انجام ماموریت‌ها در سری بازی Assassin's Creed را متحول خواهد کرد. آقای اشرف اسماعیل در این مورد، مثال به قتل رساندن مردی که هدف شما است و به صورت مداوم در نقشه بازی جابجا می‌شود را زده بود و گفته بود که:

آن شخص هدف شما است و می‌بایست که به دنبالش بروید. در طی این ماموریت و تعقیب کردن او، شما اطلاعاتی از زندگی شخصی وی را پیدا می‌کنید و می‌فهمید که به‌طور مثال وی در روز با ارابه خود مشغول رسیدگی به زمینش است و در شب هنگام به کلبه‌اش می‌رود و می‌خوابد. حالا شما این اطلاعات را دارید و هرگونه که بخواهید می‌توانید با وی روبه‌رو شوید. دوست دارید در هنگام شب و به صورت مخفیانه او را به قتل برسانید یا در روز زمانی که سوار بر ارابه‌اش است و درگیر یک تعقیب و گریز شوید؟ انتخاب با شماست! البته ماموریت‌هایی با این ساختار در طی بازی بسیار زیاد است.

آقای اشرف اسماعیل می‌گوید آن‌ها ساختار ماموریت‌ها را به گونه‌ای تغییر داده‌اند تا به بازی‌بازان اجازه دهند خودشان شیوه‌ی کامل کردن ماموریت‌ها را انتخاب کنند.

بازی Assassin's Creed Origins در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۵ آبان ۱۳۹۶) برای پلتفرم‌های Microsoft Windows، Xbox One و PlayStation 4 عرضه خواهد شد.