علی‌رغم وجود مرورگرهای مختلف در کامپیوترها، تلفن‌های همراه و... همچنان کروم و فایرفاکس بیشترین کاربران را در اختیار دارند؛ یکی از دلایل محبوبیت این دو مرورگر افزونه‌هایی است که می‌توان روی این مرورگرها نصب کرد. افزونه‌ها ابزارهای مختلف و مفیدی در اختیار شما می‌گذارند و سهم کروم در داشتن این افزونه‌ها حداقل در این مقاله بیشتر است.

در بخش قبل با چند افزونه‌ی یادداشت‌برداری گوگل کروم آشنا شدیم:

و این بار چند افزونه‌ی دیگر را معرفی می‌کنیم.

Movie Links in Google Keep

یک افزونه برای طرفداران فیلم‌ها؛ اگر قصد دارید لیستی از فیلم‌ها ایجاد کنید یا فیلم‌هایی را به اشتراک بگذارید، از این ابزار استفاده کنید.

این افزونه بصورت اتوماتیک لینک فیلم را در لیست Google Play، Amazon و Netflix اضافه می‌کند. می‌توانید با کلیک روی هر لینک مستقیماً به سایت مربوطه آن منتقل شوید. برای اینکه لینک‌های مرتبط با فیلم‌ها در افزونه گوگل گم نشوند می‌توانید از نوشتن کلمه Movie در داخل براکت استفاده کنید.

افزونه‌های فایرفاکس

نوبت به مرورگر موزیلا فایرفاکس رسید؛ موزیلا به مراتب افزونه‌های کمتری نسبت به کروم در اختیار شما خواهد گذاشت.

Google Keep and GKeep Panel

این دو افزونه اساساً مشابه هستند و برای شما یک پنجره پاپ‌آپ ایجاد می‌کنند تا Google Keep را در اختیار داشته باشید. نوار ابزار Google Keep به شما امکان می‌دهد تا سایت را در یک تب جدید باز کنید، سوالات متداول را بخوانید و صفحه را رفرش کنید. اگرچه که شما تنها می‌توانید تنها طول و عرضه صفحه را شخصی‌سازی کنید.

GKeep Panel ابزار کمتری دارد که به شما امکان می‌دهد صفحه را رفرش کنید و نوار ابزار را پنهان کنید.

Google Keep Notes

این افزونه نسبت به دو افزونه قبلی متفاوت‌تر است که بجای باز شدن بعنوان پاپ‌آپ در پنجره فعلی باز می‌شود. هنگام کلیک روی نوار ابزار، پنجره Google Keep Notesدر سمت چپ باز می‌شود.