تماشای فایل‌های ویدیویی در تلفن‌های همراه نیازمند داشتن یک ویدیو پلیر قدرتمند است، تا به بهترین شکل این فایل‌ها در تلفن اندرویدی شما پخش شوند. بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها، سبب می‌شود تا بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌ها برای اجرای آنها انتخاب شوند. خیلی از اپلیکیشن‌های پیام رسان مانند WhatsApp و تلگرام دارای پخش‌کننده ویدیو درون برنامه خود هستند؛ اما مسلماً این پخش کننده‌ها خیلی قدرتمند و اختصاصی نیستند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن‌هایی که ابزار فوق‌العاده‌ای برای تماشای فایل‌های ویدیویی دارند و بیشتر فرمت‌ها را نیز پشتیبانی می‌کنند.

MX Player

شماره یک لیست، همیشه بهتری است؛ MX player محبوب‌ترین اپلیکیش پخش ویدیو است و البته زمانی که این اپلیکیشن روی تلفن همراه شما نصب شود دیگر نیازی به هیچ پلیری نخواهید داشت. اما چه دلایلی سسب محبوبیت این اپلیکیشن شده است: پوشش رنج وسیعی از ژست‌ها (عقب و جلو بردن فیلم، زوم کردن، کم و زید کردن صدا و نور) تنها با حرکت انگشت شما روی صفحه نمایش، عملکرد بالای ۷۰ درصد سریع‌تر از همه رقیبان و شاید مهمترین ویژگی آن امکان قرار دادن زیرنویس در هنگام دیدن فیلم است.

نسخه رایگان MX Player، شامل تبلیغات است و برای رهایی از آنها باید ۶ دلار پرداخت کنید تا با خیال راحت ویدیو خود را تماشا کنید.

Wondershare Player

می‌توان گفت از این به بعد باید از آلترناتیوهای MX Player حرف بزنیم، که اولین گزینه Wondershare خواهد بود. این اپلیکیشن بسیار قدرتمند است و بیشتر کدک‌ها (Codecs) را شامل می‌شود، Wondershare بیشتر فرمت‌های فایل‌های صوتی و همچنین زیرنویس را نیز پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن راهی برای انتقال فایل‌ها بر روی شبکه Wi-Fi فراهم می‌کند.

مسلماً مهمترین ویژگی این پلیر امکان پخش فایل‌های موجود در سایت‌هایی مانند YouTube، Vevo و ... است.

KMPlayer

هر آنچه انتظار دارید در این پلیر وجود دارد؛ نسخه اندرویدی یکی از بهترین پلیرهای ویندوز با قابلیت تنظیم سرعت پخش، پخش از آخرین زمان پخش قطع شده، پشتیبانی از زیرنویس و فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری. KMPlayer توانایی پخش فایل‌ها از Google Drive را دارد؛‌ بدین ترتیب نیازی به دانلود فایل‌ها از Google Drive نخواهید داشت.

VitalPlayer

شاید این اپلیکیشن ویژگی‌های متعدد رقبای خود را نداشته باشد، اما یک ویژگی خاص سبب بیمه شدن آن می‌شود؛ این ویژگی گاما و روشنایی ذاتی اپلیکیشن است، شاید در نگاه اول ویژگی خاصی بنظر نرسد، اما زمانی که در هنگام تماشای فیلم‌هایی با محیط‌های خیلی تاریک هستید تازه قدر این ویژگی را خواهید دانست. ویژگی یاد شده زمانیکه در حال تماشای فیلم زیر نور خورشید هستید بسیار مفید است.

BSPlayer

یکی از قدیمی‌ترین پلیرهای موجود در فروشگاه گوگل BSPlayer است؛ همانند MX Player، این اپلیکیشن قابلیت دریافت ژست‌های مختلف را داراست.

همچنین از فرمت‌های مختلف ویدیویی نیز پشتیبانی می‌کند. بوسیله این پلیر می‌توانید فایل‌های خود را رو کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها که گیرنده DLNA دارند استریم کنید.

Kodi

خیلی از کاربران با نام Kodi آشنا هستند؛‌ Kodi اپلیکیشنی برای همه پلتفرم‌های سینمای خانگی است. این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل در دسترس است اما نسخه iOS آن موجود نیست.

این اپلیکیشن بیشتر از آنچه پلیر باشد یک رابط بسیار قدرتمند با کتابخانه و رابط کاربری حرفه‌ای است. کار با این اپلیکیشن در تبلت‌ها بسیار جذاب‌تر خواهد بود. نکته مثبت کاملاً رایگان و بدون هیچگونه تبلیغی بودن این اپلیکیشن است.

MoboPlayer

یکی دیگر از پلیرهای قدیمی و محبوب اندرویدی MoboPlayer است؛ پشتیبانی از زیرنویس‌ها، فرمت‌های مختلف پخش و ... از ویژگی‌های این پلیر است. بوسیله این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های ویدیویی را از سایت‌ها استریم کنید.

Video Player HD

آخرین پیشنهاد در لیست موجود، Video Player HD است؛ کنترل‌های لمسی روی صفحه از ویزگی‌های بارز این اپلیکیشن است که شامل: تغییر روشنایی، تنظیم صدا و عقب و جلو بردن ویدیو می‌شود. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، Vivo Player در داشتن ابزار مختلف از رقبای خود چیزی کم ندارد. این اپلیکیشن برای تماشای ویدیو در شب نیز دارای حالت پخش شبانه است.

داشتن اکولایزر ۱۰ باندی برای تنظیم صدا ویژگی منحصر به‌فرد این اپلیکیشن است. امکان همگام‌سازی زیرنویس با صدای فیلم و همچنین برخورداری از تایمر خواب نیز از ویژگی‌های برجسته این پلیر هستند.