کانن دوربین EOS 6D Mark II که با نام Rebel SL2 نیز شناخته می‌شود را معرفی کرد. این دوربین از حسگر ۲۶.۲ مگاپیکسلی از نوع CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 7 کانن بهره می‌برد. در ادامه قیمت و مشخصات EOS 6D Mark II را بررسی می‌کنیم.

دوربین جدیدی که کانن به عنوان جایگزین EOS 6D معرفی کرده از نظر طراحی و ابعاد شبیه مدل قبلی است. بدنه ضدآب و ضد گردوغبار است. تنها تفاوت اساسی این است که نمایشگر ۳ اینچی لمسی کاملاً چرخان به آن اضافه شده است. کانن جوی‌استیک مخصوص انتخاب نقطه‌ی فوکوس را در دوربین جدیدش پیش‌بینی نکرده، چیزی که این روزها در دوربین‌های حرفه‌ای متداول می‌شود.

طراحی تغییر اساسی نکرده اما حسگر جدیدی در EOS 6D Mark II استفاده شده که فوکوس خودکار به روش تشخیص فاز و در حقیقت دوآل پیکسل را ممکن می‌کند.  روشی سریع و دقیق برای شرایط مختلف. سیستم فوکوس خودکار ۴۵ نقطه‌ی ترکیبی در این دوربین پیاده‌سازی شده است. حسگر فاصله‌سنجی  ۷۵۶۰ پیکسلی RGB به همراه مادون قرمز برای تخمین فواصل به کار می‌رود که قبلاً در EOS 80D‌ کانن نیز استفاده شده بود.

کانن پردازشگر تصویر DIGIC 7 خود را در EOS 6D Mark II به کار برده که به کمک آن عکاسی پیاپی با سرعت ۶.۵ فریم بر ثانیه در حالی که فوکوس خودکار به کمک موتورهای سروو صورت می‌گیرد، امکان‌پذیر است.

دوربین EOS 6D Mark II کانن از نظر فیلم‌برداری عالی نیست چرا که از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی نمی‌کند اما خوشبختانه فیلم‌برداری فول اچ‌دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است.

کانن حسگرها و ارتباطات بی‌سیم متداول مثل وای-فای و بلوتوث و NFC و GPS‌ را در این دوربین حرفه‌ای پیش‌بینی کرده است.

قیمت این دوربین به همراه لنز ۲۴ الی ۱۰۵ میلی‌متری که دیافراگم نسبی F/4.5‌الی F/5.6‌ دارد (24-F4.5-5.6 IS STM)، معادل ۲۶۰۰ دلار است. لنز دیگر 24-105 F4L IS II USM است که گران‌تر تمام می‌شود و قیمت آن به همراه دوربین ۳۰۰۰ دلار خواهد بود. قیمت بدنه بدون لنز نیز ۲۰۰۰ دلار اعلام شده است.

و مثلث عکاسی دوربین EOS 6D Mark II

محدوده‌ی حساسیت نورسنجی یا ISO بین ۱۰۰ تا ۴۰۰۰۰ است اما می‌توان آن را به ۵۰ الی ۱۰۲۴۰۰ گسترش داد. سرعت شاتر بین ۱/۴۰۰۰ ثانیه و ۳۰ ثانیه تنظیم می‌شود و اندازه‌ی دیافراگم نسبی بسته به لنز متفاوت است.