فتوشاپ با تمام ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب، گاهی اما بصورت یک نرم‌افزار ضعیف دچار بحران‌های خیلی مبتدیانه‌ای می‌شود؛ در این مقاله سعی داریم ۱۰ مشکل متداول که اکثر کاربران بخصوص آماتورها با این نرم‌افزار دارند را حل کنیم.

مکان‌نما ناپدید می‌شود یا تغییر شکل می‌دهد

مشکل:‌ بعد از کار با یکی از ابزار، متوجه ناپدید شدن مکان‌نما یا تغییر شکل دادن آن می‌شویم. (اغلب به شکل همان مکان‌نما مخصوص ابزار استفاده شده باقی می‌ماند)

راه‌حل: اگر شما هم دقیقاً به چنین مشکلی برخورد کردید، خیلی راحت با فشردن دکمه Caps Lock می‌توانید آن را به حالت عادی برگردانید؛ همچنین می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + K برای رفع مشکل ذکر شده استفاده کنید.

پنل و نوارهای نرم‌افزار فتوشاپ ناپدید می‌شود

مشکل: بدلایل نامعلومی تمامی پنل‌ها و نوارهای فتوشاپ از صفحه نمایش ناپدید می‌شوند؛‌ البته منو همچنان در دسترس است.

راه‌حل: معمولاً ناپدید شدن همه پنل‌ها بدلیل برخورد ناگهانی انگشت شما با دکمه‌ی Tab اتفاق می‌افتد؛ بنابراین بدون نیاز به دوباره فعال کردن نوارها و پنل‌ها می‌توانید با دوباره فشردن دکمه تب آنها را بازیابی کنید.

توقف ناگهانی ابزار قلم یا سایر ابزارهای فتوشاپ

مشکل: در هنگام کار با یکی از ابزارها متوجه توقف ناگهانی و اصطلاحاً هنگ کردن ابزار مورد نظر می‌شویم.

راه‌حل: این مشکل دلایل مختلفی دارد؛ ابتداً به بخش Select بروید و گزینه Deselect را انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است قبلاً ناحیه‌ای را انتخاب کرده باشید و فراموش کرده‌اید. می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + D نیز استفاده کنید.

اسناد و فایل‌های جدید همیشه در تب‌ها باز می‌شوند

مشکل: نسخه جدید فتوشاپ را نصب کرده‌اید و انتظار دارید فایل‌های قبلی بعد از باز شدن در این نسخه قابلیت ویراش شدن داشته باشند.

راه‌حل: با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + K به منو Preferences بروید و در آنجا وارد بخش Interface شوید؛ تیک مربوط به Open Dociments as Tabs را بزنید تا این مشکل نیز حل شود.

عدم باز شدن مستقیم فایل مورد نظر در فتوشاپ

مشکل: بعد از دبل کلیک کردن روی یک فایل علی‌رغم انتظار در فتوشاپ باز نمی‌شود و علت را عدم همبستگی با این نرم‌افزار می‌داند.

راه‌حل:‌ روی فایل کلیک راست کنید؛ گزینه‌ی Open With را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Choose default program کلیک کنید؛ در پنجره باز شده فتوشاپ را بعنوان نرم‌افزار پیش فرض انتخاب کنید. دوباره روی عکس دبل کلیک کنید تا در فتوشاپ باز شود.