مسلماً نرم‌افزار ورد، محبوبترین و پرکاربردترین نرم‌افزار برای تایپ مطالب مختلف است؛ این نرم‌افزار در برابر رقبای خود کاملاً برتر است و به‌دلیل داشتن بیشترین ابزار، سینک شدن با سایر نرم‌افزارهای مجموعه آفیس و رابط کاربری فوق‌العاده ساده و راحت با اختلاف اولین نرم‌افزار تایپ در سراسر جهان است؛ البته برای راحت شدن کار با این نرم‌افزار میانبر‌های زیادی وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالب خود را تایپ کنند.

ورد این اجازه را می‌دهد تا خیلی از این میانبرها را خود کاربران  ایجاد  کنند. در این مقاله و سایر مقالات مرتبط، سعی داریم تا میانبرها و ترفندهایی را برای سادگی هر چه بیشتر در هنگام کار با این نرم‌افزار محبوب را به شما آموزش دهیم.ن

نوشتن نماد ©

برای نوشتن نماد زیر نیازی نیست به سراغ symbols بروید، بلکه کافیست تا از دکمه‌های ترکیبی Alt +0169 استفاده کنید؛ نیازی نیست تمامی چهار رقم را همزمان فشار دهید، دکمه Alt را نگه دارید و اعداد را به‌ترتیب پشت هم بزنید. این دکمه‌های ترکیبی به غیر از ورد در اکسل، نوت‌پد، مک، HTML و JavaScript نیز عمل می‌کند.

‌‌‌‌تغییر فونت پیش فرش

یکی از موضوعاتی که کاربران همیشه با آن درگیر هستند انتخاب فونت، رنگ و سایز آن برای شروع هر بار نوشتن است؛ درحالیکه می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید و فونت مورد نیاز خود را بعنوان فونت پیش فرش انتخاب کنید.

برای این کار روی علامت مثلث کوچک که در سمت راست بخش تنظیمات فونت قرار دارد کلیک کنید، باکس‌های مرتبط با تنظیمات فونت را در پاپ‌آپ ظاهر شده مشاهده می‌کنید که می‌توانید تمامی تنظیمات را بصورت دلخواه انجام دهید؛ کافیست در نهایت روی گزینه Save as default کلیک کنید تا این تغییرات برای همیشه ذخیره شود.

نوشتن نماد درجه °

برای اینکه بتوانید در معادلات علمی و یا نوشتن مقالات از اعداد برای نمایش درجه و زاویه استفاده کنید نیاز به نماد معروف به آنها را دارید؛ این نماد در بخش Symbols در دسترس است، اما راه سریع‌تر برای تایپ آن استفاده از دکمه‌های ترکیبی Alt + 0176 است؛ بدین ترتیب که دکمه Alt را نگه داشته و سپس چهار عدد یاد شده را پشت سر هم فشار می‌دهیم و نیازی به فشار همزمان این چهار دکمه نیست. این ترفند در نرم‌افزار اکسل و زبان HTML نیز عمل خواهد کرد.

حافظت از متن بوسیله رمز‌گذاری

می‌توانید سند یا متن نوشته خود در ورد را بوسیله این نرم‌افزار و قرار دادن پسورد محافظت کنید؛ برای این کار زمانی که می‌خواهید فایلی را برای اولین بار ذخیره کنید، در هنگامی که دکمه ذخیره را می‌زنید بعد از انتخاب مسیر ذخیره در کنار گزینه ذخیره، گزینه Tools را نیز مشاهده می‌کنید؛ روی این گزینه کلیک کنید و سپس گزینه General Options را انتخاب کنید. در باکس ظاهر شده پسورد دلخواهتان را وارد کنید و سپس Ok را بزنید و در نهایت فایل خود را ذخیره کنید. اما برای فایل‌هایی که از قبل ذخیره شده‌اند می‌توانید با Save as کردن فایل و انتخاب دوباره Tools مراحل بالا را تکرار کنید.