اکثر کاربران تمایل دارند تا فایل‌ها و اسناد متنی و PDF را در همان مرورگر خود باز کنند؛ زیرا با این کار دیگر نیازی به دانلود فایل تا حد ممکن نخواهد بود. مرورگر کروم می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، آن هم بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن اضافی.

اما چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

استفاده از افزونه‌ها برای مشاهده چنین فایل‌هایی کافی است.

  • پیش‌نمایش اسناد آفیس بدون نیاز به دانلود فایل‌ها و بطور مستقیم در مرورگر کروم
  • پیش‌نمایش اسناد دریافتی بصورت فایل پیوست
  • نمایش اسنادی که شما در حافظه کامپیوتر یا مک خود ذخیره کرده‌اید
  • ویرایش اسناد محلی آفیس در کروم بدون تغییر فرمت یا آپلود آن در Google Drive

برای اسناد آنلاین: Docs Online Viewer

Docs Online Viewer یک افزونه برای مرورگر کروم استه که به شما اجازه می‌دهد فرمت‌های مختلفی از اسناد را در مرورگر کروم خود ببینید. هر زمانی که به لینکی با پشتیبانی از چنین فایل‌هایی برسید، یک آیکون سند ابری آبی رنگ را در انتهای ان لینک مشاهده خواهید کرد.

روی آن کلیک کنید تا سند مورد نظر در حالت view-only باز شود.

فرمت‌های کلاسیک آفیس (DOC,DOCX,PPT,PPTX,XLS,XLSX) توسطاین افزونه پشتیبانی می‌شوند. همچنین می‌توانید فرمت‌هایی از قبیل: CSV، PDF، RTF و... را باز کنید. گفتنی است این افزونه از Google’s own document viewer استفاده می‌کند. می‌توانید روی متن‌ها هایلایت بکشید یا متن را کپی کنید. برای ذخیره فایل‌ها بصورت PDF، می‌توانید از Chrome’s Print feature استفاده کنید و فایل‌ها را بصورت پی‌دی‌اف ذخیره کنید.

برای اسناد درون Gmail: استفاده از Google Suite

اگر در کروم خود از Gmail’s web view استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده از افزونه‌های شخص سوم برای دیدن فایل‌های آفیس ندارید.

زمانی‌که یک ایمل محتوی فایل‌های آفیس دریافت می‌کنید، پیش‌نمایش آن را در پایین فایل مشاهده خواهید کرد. در هنگام مشاهده میتوانید فایل را با فرمت PDF ذخیره کنید.

اگر قصد دارید سند را ویرایش کنید، روی آن کلیک کنید و Open with را بزنید. براساس فرمت فایل مورد نظر، یکی از اپلیکیشن‌های گوگل ظاهر می‌شوند؛ برای مثال اگر فایل شما یک سند متنی باشد، اپلیکیشن Google Docs باز خواهد شد.

برای اسناد محلی: Office Editting for Docs, Sheets & Slide

Docs online Viewer به شما امکان مشاهده اسنادتان در وب را می‌دهد؛ جیمیل یک پیش‌نمایش از فایل‌های آفیس ایجاد می‌کند، اما برای فایل‌های که دانلود می‌شوند و در حافظه ویندوز یا مک ذخیره می‌شوند باید چه کار کرد؟

مسلماً پیش‌نمایش فایل‌ها توسط Google Drive و آپلود آنها کار سختی خواهد بود؛ خوشبختانه گوگل یک افزونه دیگر برای مشاهده چنین فایل‌هایی دارد که بصورت آفلاین کار می‌کند و دیگر نیازی به تبدیل فرمت فایل‌ها نخواهد بود. برای این کار باید افزونه ویرایش آفیس را دانلود کنید و در یک تب جدید در کروم باز کنید؛ فایل را در این تب بکشید.

علاوه‌بر کپی کردن متن می‌توانید به ویرایش آن نیز بپردازید؛ در تصویر زیر می‌توانید روش ذخیره فایل را نیز بصورت تصویری مشاهده فرمایید.