اینستاگرام در اندیشه‌ی راهی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر با افراد محدود است و قابلیتی به اسم Favorites را آزمایش می‌کند. با فیوریتس اینستاگرام می‌توان لیستی از افراد نزدیک تهیه کرد و تصاویر و ویدیوها را صرفاً با این گروه به اشتراک گذاشت.

تاکنون تنها حالت نمایش پست‌ها در اینستاگرام حالت‌های عمومی و شخصی بوده است. به عبارت دیگر پروفایل عمومی یا public در معرض دید همگان است و حالت private نیز برای به اشتراک‌گذاری تصاویر با افرادی است که شخص را فالو یا دنبال کرده‌اند. اما این دو حالت کافی نیست و به همین علت است که Favorites به صورت آزمایشی فعال شده است و شاید به زودی این ویژگی در اختیار عموم قرار گیرد.

Favorites اینستاگرام چیست؟

لیست علاقه‌مندی‌ها یا Favorites لیستی است که کاربر می‌تواند دوستان و افراد مطمئن و نزدیک را به آن اضافه کند و سپس تصاویر و ویدیوهای حساس خود را تنها با افرادی که در این لیست قرار دارند به اشتراک بگذارد.

به عبارت دیگر لیست علاقه‌مندی‌ها نمایش محتوا را محدودتر از حالت‌ عمومی و شخصی می‌کند. حتی اگر شخصی کاربر را فالو کرده باشد هم ممکن است در لیست افراد نزدیک و مطمئن نباشد و تصاویر و ویدیوهای لیست Favorites را نبیند.

چطور از Favorites اینستاگرام برای محدود کردن نمایش تصاویر استفاده کنیم؟

بالای صفحه‌ی پروفایل کاربران آیکان‌های مربوط به لیست Favorites نمایان می‌شود. با تپ کردن روی آن می‌توان افرادی که مجاز به دیدن پست هستند را انتخاب کرد.

پس از آپلود کردن ویدیو یا تصویری جدید هم کافی است روی آیکان سبزرنگ Favorites تپ کنید تا پست جدید به صفحه‌ای مجزا که پست‌های محدود در آن قرار گرفته ارسال شود. پست‌های موجود در این صفحه همگی از نظر نمایش محدود هستند.

اگر حین تماشا کردن یک تصویر ستاره‌ی سبزرنگ مشاهده می‌کنید به این معنی است که شما در لیست Favorites شخص مقابل قرار دارید و همه نمی‌توانند پستی که شما مشاهده می‌کنید را رویت کنند.