یکی از اپ‌های جالب برای کنترل کردن سریع گوشی Gravity Gestures است که با چرخش یا لرزش گوشی امور تعریف‌شده را انجام می‌دهد. در ادامه به معرفی اپلیکیشن گرویتی جستچر و آموزش استفاده از آن می‌پردازیم. با ۷۲۴ اپ امروز همراه شوید.

Gravity Gestures یکی از اپلیکیشن‌های جالب و متفاوت در عرصه‌ی ژست‌های حرکتی است. به جای آنکه روی صفحه علامت و نوشته‌ای بنویسید تا کاری انجام شود، می‌توانید مچ دست خود را بچرخانید تا فعالیتی خاص انجام شود. این نوع استفاده از گوشی قبلاً در Moto G4 Plus موتورولا با نام Moto Gesture پیاده‌سازی شده است.

ابتدا اپلیکیشن Gravity Gestures را از گوگل پلی دانلود و نصب نمایید. پس از اجرای اپ آموزشی کوتاه در مورد انواع و اقسام ژست‌های حرکتی موجود نمایان می‌شود.  می‌توانید سرویس Gravity Gestures را فعال کنید و ژست‌های حرکتی سفارشی تعریف کنید. روی دکمه‌ی قرمز رنگ گوشه‌ی پایین و راست صفحه تپ کنید و نوع ژست حرکتی موردنظر را انتخاب کنید.

منظور از نوع ژست حرکتی این است که گوشی حول کدام محور چرخانده می‌شود. X و Y و Z سه انتخاب چرخشی است اما لرزش هم در لیست موجود است. پس از انتخاب نوع ژست حرکتی می‌بایست عملکرد را مشخص کنید، به عنوان مثال روشن شدن چراغ قوه یا فعال شدن دستیار صوتی اندروید و حتی باز کردن یک وب‌سایت و تماس گرفتن با یکی از مخاطبین، همه و همه ممکن است.

اگر اپلیکیشن گرویتی جستچر در تشخیص چرخش یا لرزش کند و بی‌دقت است می‌توانید حساسیت را در تنظیمات اپ تغییر دهید. سه حال Low الی High موجود است اما توجه کنید که حساسیت بیش از حد موجب تشخیص اشتباه نیز می‌شود.