سیستم‌عامل iOS تامین کننده نرم‌افزار خاص برای تلفن‌های همراه آیفون است؛ این سیستم‌عامل با توجه به ویژگی‌های خاص‌تری که دارد شاید مورد پسند عام کاربران واقع نشود، اما دوست‌داران آیفون باید با آی‌او‌اس کنار بیانید؛ در این مجموعه آموزش‌ها میخواهیم چندین ترفند برای کار با iOS را بیان کنیم.

 متوقف کردن موسیقی با تایمر در iOS

اکثر کاربران تلفن‌های همراه از این وسیله برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنند؛ خیلی‌ها حتی قبل از خواب نیز به گوش دادن موسیقی تمایل دارند.

اما برای اینکه زمانی که خوابتان برد موسیقی متوقف شود می‌توان از این ترفند استفاده کرد: روی ساعت تپ کنید، به بخش تایمر بروید، سپس وارد When Timer Ends شوید؛ در اینجا زمان دلخواهتان را تنظیم کنید و روی گزینه Stop playing بزنید تا بعد از به اتمام رسیدن زمان مشخص شده موسیقی نیز متوقف شود.

پاک کردن آخرین رقم در اپلیکیشن ماشین‌حساب اپل

هنگامی که با ماشین‌حساب تلفن همراه کار می‌کنید احتمال خطا بیشتر از زمانی است که ماشین حساب عادی محاسبات را انجام می‌دهید؛

زمانی که یک رقم را به اشتباه وارد می‌کنید، بجای تپ کردن دکمه C در ماشین‌حساب می‌توانید با حرکت انگشت خود به سمت چپ یا راست صفحه رقم آخر را پاک کنید. انجام هر بار این کار باعث پاک شدن رقم آخر موجود می‌شود.