اپل چندی پیش آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی جدید خود را رونمایی کرده اما مشخصات کامل و دقیق منتشر نشده است. اکنون امتیاز شگفت‌انگیز تبلت‌های جدید اپل در بنچ‌مارک گیک‌بنچ و همین‌طور مقدار رم این دو تبلت رده‌اول مشخص شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قبلاً به بررسی و مقایسه‌ی تبلت‌های iPad Pro 10.5 و iPad Pro 12.9 با تبلت سال پیش اپل پرداختیم: «مقایسه مشخصات آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و ۱۰.۵ اینچی با iPad Pro 9.7 سال پیش اپل». تراشه‌ی مرکزی این تبلت‌ها A10X اپل است. در دو تصویر زیر امتیاز این تراشه‌ی قدرتمند در گیک‌بنچ ۴ به صورت تک‌ترد و مالتی‌ترد را مشاهده می‌کنید:

 یک پردازنده و سه هسته چیزی است که در تصویر فوق اشاره شده است. توجه کنید که A10X تراشه‌ای ۶ هسته‌ای است، سه هسته‌ی کم‌مصرف و کوچک در کنار سه هسته‌ی بزرگ و قدرتمند با سرعت کلاک بالاتر. رم سیستم نیز ۳.۹۱ گیگابایت ذکر شده و به عبارت دیگر تراشه‌ی جدید اپل در کنار ۴ گیگابایت رم قرار گرفته است. امتیاز مالتی‌ترد این تراشه در گیک‌بنچ ۴ حدود ۹۴۰۰ است. تبلت دیگر نیز وضعیت جالبی دارد:

سرعت تراشه‌ی مرکزی و امتیاز یکسان است. در میان محصولات اندرویدی فقط برخی گوشی‌های رده‌اول امتیاز حدود ۶۵۰۰ کسب کرده‌اند و این اولین باری است که یک تبلت با تراشه‌ی کم‌مصرف به امتیاز ۱۰۰۰۰ نزدیک می‌شود.

در حالت تک‌تردی یا یک هسته‌ای نیز وضعیت بسیار جالب است. در حالی که محصولات اندرویدی امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۰۰۰ الی ۲۳۰۰ را ثبت می‌کنند، تبلت‌های جدید اپل ۳۹۰۰ امتیاز کسب کرده‌اند و در عملکرد تک‌هسته‌ای بسیار سریع هستند.

قیمت تبلت‌های جدید اپل از ۶۵۰ و ۸۰۰ دلار شروع می‌شود.