سرویس دانش و فناوری

آموزش ترفندهای اندروید ۷: چگونه تنظیمات سریع را سفارشی کنیم و استفاده از پنجره چندگانه

android7

سفارشی ساختن تنظیمات میان‌بری

تنظیمات سریع و به‌نوعی تنظیمات میان‌بری به‌صورت عمومی شامل: تنظیم نور صفحه نمایش، اتصال داده، اتصال wi-fi و... است؛ نوقا به کاربران اجازه می‌دهد دسترسی به این تنظیمات را سفارشی کنند (البته بعضی از کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه در رابط کاربری خود این ویژگی را قرار می‌دهند).

برای سفارشی ساختن تنظیمات میان‌بری تلفن همراه خود کافی است در نوار نوتیفیکشن‌ها صفحه را به پایین بکشید تا گزینه Edit را مشاهده کنید، با تپ کردن ویرایش و جابجایی میان‌برها می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را در نوار موجود داشته باشید.

ایجاد پنجره چندگانه

ویژگی ساخت چند پنجره در اندروید نوقا اضافه شده است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد از دو اپلیکیشن بصورت همزمان در تلفن همراه خود استفاده کنید و هر دو را همزمان روی صفحه نمایش ببینید.

برای اجرای این حالت، اپلیکیشن اول را باز کنید، آیکون مربع مربوط به اپلیکیشن‌ها تازه استفاده شده را لمس کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید. این کار صفحه نمایش را به دو بخش تقسیم می‌کند. سپس اپلیکیشن دیگری نیز که اخیراً باز بوده را انتخاب کنید و به نیم دیگر صفحه بفرستید.

توجه داشته باشید که هر دو اپلیکیشنی که قصد دارید تا از این خاصیت استفاده کنند باید در پنجره اپلیکیشن‌های اخیر حضور داشته باشند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید