منوی استارت ویندوز ۱۰ طراحی متفاوت و جالبی دارد. یکی از بخش‌های اصلی این منو لیست آخرین نرم‌افزارهای نصب شده و لیست اپ‌های پراستفاده است که برخی کاربران از آن استفاده نمی‌کنند. می‌توان Most Used Apps و Recently Added را از منوی استارت ویندوز ۱۰ حذف کرد.. در ادامه به چگونگی حذف Most Used Apps از منوی استارت ویندوز ۱۰ می‌پردازیم. با ما باشید.

ویندوز ۱۰ شاید سیستم عامل کاملی نباشد اما خوشبختانه یکی از نقاط قوت آن قابلیت سفارشی‌سازی خوب آن است. به عنوان مثال می‌توان بحث پرکاربردترین اپ‌ها یا Most Used Apps را از منوی استارت ویندوز ۱۰ حذف کرد. حذف تک‌تک اپ‌ها نیز ممکن است اما اگر واقعاً به این بخش نیاز ندارید بهتر است فضا را با غیرفعال کردن آن خلوت کنید.

حذف اپ‌های پرکاربرد از منوی استارت ویندوز ۱۰

اگر مقصود شما یک اپ خاص است، روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی آیکان اپی که نمی‌خواهید در لیست اپ‌های پراستفاده یا Most Used قرار داشته باشد، راست کلیک کنید. از گزینه‌ی More > Don’t show in this list استفاده کنید تا این اپ از لیست حذف شود.

در مورد اپ‌هایی که در لیست Recently Added  قرار دارند و اخیراً نصب شده‌اند هم می‌توانید همین مراحل را تکرار کنید.

حذف لیست اپ‌های پرکاربر و اپ‌های جدید از منوی استارت ویندوز ۱۰

برای حذف کامل لیست Most Used مسیر زیر را در اپ تنظیمات ویندوز ۱۰ دنبال کنید:

Settings > Personalization > Start

در این بخش گزینه‌ی Show most used apps را روی حالت off قرار دهید.

در تصویر فوق گزینه‌ی Show recently added apps هم وجود دارد. با قرار دادن این گزینه روی حالت off، نمایش لیست اپ‌هایی که اخیراً نصب شده‌اند یا لیست Recently Added هم متوقف می‌شود.