سرویس دانش و فناوری

استفاده از Google Maps و فیس‌بوک برای نمایش موقعیت افراد روی نقشه

در بخش اول این مقاله به «آموزش ردیابی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به کمک Find My Device گوگل» پرداختیم. بخش دوم «آموزش استفاده از Find My iPhone اپل برای پیدا کردن موقعیت آیفون اعضای خانواده و دوستان» بود و بخش سوم به اشتراک‌گذاری موقعیت با دوستان و نمایش روی نقشه است که شایدمفیدتر و کلی‌تر از دو بخش قبلی است.

به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق Google Maps

گوگل مپس مدتی است که ابزار به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی را در اختیار کاربران قرار داده است. پس از اجرای اپ گوگل مپس روی منو تپ کنید. یکی از گزینه‌های موجود Share location است.

با تپ کردن روی گزینه‌ی Share location از شما در مورد مدت زمان به اشتراک‌گذاری موقعیت سوال می‌شود. می‌توانید تا زمانی که گوشی روشن است موقعیت را در اختیار دوستان قرار دهید و می‌توانید تا مدتی محدود این کار را ادامه دهید.

قدم بعدی انتخاب افراد است. روی Select Peaple تپ کنید و افرادی که موردنظرتان است را انتخاب کنید. پس از اتمام این فرآیند ساده، تصویر پروفایل دوستانی که موقعیتشان را اعلام کرده‌اند روی نقشه نمایان می‌شود.

روش گوگل مپس بسیار مفید و کاربردی است به خصوص برای افراد خانواده و دوستان نزدیک که مدام به دانستن موقعیت شما نیاز دارند. به علاوه در مسافرت‌ها و طبیعت‌گردی به سرعت محل دوستان مشخص می‌شود مگر آنکه در نقاط دورافتاده گردش کنید که طبعاً اینترنتی وجود ندارد!

به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق Facebook

در اپلیکیشن فیس‌بوک قابلیت به اشتراک‌گذاری مختصات جغرافیایی پیش‌بینی شده است. ابتدا روی منو تپ کنید و اسکرول کنید تا به لینک Nearby Friends برسید. روی این گزینه تپ کرده و موقعیت دوستانتان را روی نقشه مشاهده کنید.

توجه کنید که افراد موردنظر می‌بایست در اپ فیس‌بوک خود اجازه‌ی دسترسی به موقعیت جغرافیایی‌شان را داده باشند و به علاوه سرویس Location گوشی خود را فعال کرده باشند. شما هم می‌توانید دسترسی به موقعیت‌ خودتان را فعال کنید، مثل تصویر زیر که سوییچ به اشتراک‌گذاری روی حالت فعال است:

در تصویر فوق آخرین زمانی که هر یک از دوستان شما در اپ فیس‌بوک لاگین کرده نیز ذکر شده است.

اخیراً‌ فیس‌بوک این امکان را فراهم کرده که موقعیت مکانی را از طریق اپ Messenger نیز با هر شخصی به اشتراک بگذاریم. برای استفاده از این روش کافی است در اپ مسنجر فیس‌بوک روی علامت + تپ کنید و سپس روی آیکان موقعیت مکانی تپ کنید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید