همانطور که می‌دانید شرکت مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی Windows 10 زبان‌های بسیاری را به صورت آماده در داخل خود جای داده‌ است و دیگر نیازی نیست همچون ویندوز XP زبان‌های مربوط به کشورتان را نصب کنید و یا همچون ویندوز 7 مراحل پیچیده اضافه کردن کیبورد فارسی را طی کنید.

برای اضافه کردن کیبورد فارسی در ویندوز 10 به منوی Start رفته و از آنجا برروی Settings کلیک کنید.

در پنجره Settings گزینه Time & language را انتخاب کنید.

در صفحه جدید و از منوی سمت چپ گزینه region & language را انتخاب کرده و گزینه‌های مقابل آن روی دکمه (+)  Add a language کلیک کنید تا زبان‌های موجود در ویندوز ۱۰ نمایان شود. حال از زبان‌های موجود زبان شیرین فارسی را انتخاب کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا به زبان‌های مورد استفاده شما در ویندوز اضافه شود.

برای دسترسی به گزینه های بیشتر مرتبط با زبان ،و منطقه زمانی و مکانی و همینطور تنظیمات زبان نرم افزارها از قسمت Related Settings بر روی& Regional Settings Additional date,time کلیک کنید تا تنظیماتی گسترده‌تر در اختیار داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید از قابلیت‌های گنجانده شده در ویندوز ۱۰ یعنی قسمت کادر جست‌و‌جو در نوار وظیفه برای جست‌و‌جوی موارد مورد نظر خود از جمله تنظیمات مرتبط با زبان کیبورد استفاده کنید. برای این کار از کادر جست‌و‌‌جو کافی است سه حرف Reg را تایپ کنید تا در اولین نتیجه جست‌و جو تنظیمات زبان و منطقه مکانی را بیابید.

راه دیگر برای دستیابی به تنظیمات زبان نوشتاری استفاده از نوار وظیفه و استفاده از بخش زبان‌‌های نصب شده در کیبورد می‌باشد که در کنار ساعت و تقویم قرار دارد. برای این کار روی زبان نوشتاری در نوار وظیفه کلیک کرده و گزینه‌ی Language Preferences را انتخاب کنید تا مجدد به تنظمیات زبان و منطقه مکانی دست پیدا کنید.

برای جابه‌جا شدن بین زبان‌های نوشتاری می‌توانید از کلید میانبر Windows+Space استفاده کنید که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده است و به ترتیب بین همه‌ی زبان‌های نوشتاری اضافه شده جا‌به‌جا می‌شود این در صورتی است که کلید میانبر Alt+Shift تنها بین دو زبان جا‌به‌جا می‌شود.