هواوی امروز honor 9 را بصورت رسمی معرفی کرد تا ببینیم چقدر از شایعات پیرامون این تلفن همراه به واقعیت پیوست؛ از صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی گرفته تا دوربین‌های دوگانه ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی.

می‌توان گفت بطور شگفت‌انگیزی اکثر شایعات آنر ۹ واقعیت داشتند؛ هواوی برای این تلفن هوشمند یک صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی با کیفیت 1080p در نظر گرفته است، درحالیکه آنر۹ ازگستره‌ی رنگ DCI-P3 که روی تلفن‌های همراه خاصی همچون iPhone 7  و Galaxy S8 استفاده شده است بهره می‌برد.

سیستم‌عامل اندروید نوقا در کنار رابط کاربری EMUI 5.1 این تلفن همراه را از نظر نرم‌افزاری تامین می‌کنند. قلب honor 9 را پردازنده Kirin 960 بیمه می‌کند، همانطور که تلفن‌های دیگر این کمپانی یعنی Mate 9  و P10 را تقویت می‌کند. ۶ گیگابایت رم این تلفن هوشمند را در رده پرچمداران قرار می‌دهد؛ درحالیکه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

اما به سراغ دوربین‌های آنر برویم، جایی که پیش‌بینی‌ها حاکی از وجود دوربین‌های دوگانه ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی بود؛ پیش‌بینی که حتی در مورد مقدار مگاپیسکل نیز درست بودند و هواوی دقیقاً دوربین‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی را برای آنر۹ انتخاب کرد. دوربین سلفی نیز درست همانند شایعات ۸ مگاپیکسل است.

بدنه این تلفن هوشمند فلزی است البته در پشت تلفن از قاب شیشه‌ای براق استفاده شده است، درست همانند کاری که اچ‌تی‌سی برای U11 انجام داد. Honor 9 در سه رنگ طلایی، آبی و کهربایی عرضه خواهد شد.