مایکروسافت اکس‌باکس بعدی را که قوی‌ترین کنسول بازی است رسماً معرفی کرد. در E3 2017 کنسول Xbox One X که تاکنون با نام پروژه‌ی اسکورپیو معروف شده بود، معرفی شد. کنسولی با قدرت پردازشی بسیار بالا که بازی‌های 4K متعددی برای آن منتشر خواهد شد. در ادامه به معرفی این کنسول می‌پردازیم.

مایکروسافت Xbox One X را برای بازی‌های گرافیکی و به خصوص رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه طراحی کرده است. همان‌طور که در شایعات قبلی اشاره شده این کنسول بازی‌های معمولی و رزولوشن پایین را با قابلیتی نرم‌افزاری به اسم supersampling بهینه می‌کند. سوپرسمپلینگ به این معنی است که برای ترسیم خطوط و محاسبات هندسی به جای یک نقطه و یک نمونه از چند نقطه و چند نمونه استفاده می‌شود و این به معنی بهبود کیفیت گرافیک بازی‌های فول اچ‌دی و رزولوشن‌های پایین‌تر است.

اکس‌باکس وان ایکس مهم‌ترین و قدرتمندترین کنسولی است که تاکنون ساخته شده و حتی از پلی‌استیشن ۴ پرو سونی نیز سبقت می‌گیرد. این کنسول از نظر قدرت پردازشی خام چیزی در حدود ۶ ترافلاپس قدرت دارد و مقدار حافظه‌ی GDDR5 آن ۱۲ گیگابایت است. پهنای باند حافظه‌ی کنسول ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه است و حدود ۹ گیگابایت از ۱۲ گیگابایت حافظه در اختیار بازی‌هاست.

تاریخ معرفی اکس‌باکس وان ایکس مایکروسافت روز ۷ نوامبر اعلام شده است.