اپل مک‌بوک‌های جدید سال ۲۰۱۷ را با سخت‌افزاری بروز معرفی کرد. در نسل جدید از پردازنده‌های  کبی لیک اینتل و SSD سریع‌تر و همین‌طور پردازنده‌ی گرافیکی بهتری استفاده شده است. در ادامه با مک‌بوک‌های جدید اپل آشنا می‌شویم.

لپ‌تاپ‌های جدید اپل در ابتدای تابستان ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند. در مدل‌های جدید از پردازنده‌های نسل هفتم خانواده‌ی Core اینتل استفاده شده که اندکی بهینه‌تر از سری ۶۰۰۰ است. یکی از ویژگی‌های مهم پردازنده‌های جدید این است که ویدیوهای HEVC را به صورت سخت‌افزاری دیکد و اینکد می‌کنند و همین‌طور از عمق رنگ ۱۰ بیتی ویدیوها پشتیبانی شده است. سیستم عامل macOS 10.13 High Sierra نیز با قابلیت‌های جدید و جالب، لپ‌تاپ‌های جدید اپل را همراهی می‌کند.

در مک‌بوک جدید از SSDهای جدیدی که بنابر ادعای اپل ۵۰ درصد سریع‌تر هستند استفاده شده است. مقدار حافظه‌ی رم نیز به ۱۶ گیگابایت رسیده است.

در خانواده‌ی مک‌بوک پرو نیز دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید با پردازنده‌های Core i5-7360U و Core i7-7700HQ ارایه شده که قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد. رم این دو مدل به ترتیب ۸ و ۱۶ گیگابایت و از نوع LPDDR3 است. مقدار حافظه‌ی SSD نیز به ترتیب ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. در مدل ۱۵ اینچی تاچ‌بار اپل نیز تعبیه شده است و به علاوه ۴ پورت تاندربولت ۳ در آن پیاده‌سازی شده است. در مدل بزرگ‌تر گرافیک مجتمع اینتل در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro 555 قرار می‌گیرد تا قدرت پردازشی بالایی در مک‌بوک پرو وجود داشته باشد.

قیمت مک‌بوک اپل ۱۳۰۰ دلار است و قیمت مک‌بوک پروی ۱۳ و ۱۵ اینچی به ترتیب ۱۳۰۰ و ۲۴۰۰ دلار اعلام شده است.