سرویس دانش و فناوری

چگونه Fluent Design ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم تا افکت‌های شیشه‌ای حذف شوند؟

در اندروید ۵ به بعد زبان طراحی متریال اعمال شده است و همه چیز ساده و رنگارنگ است و از افکت‌های شیشه‌ای خبری نیست. برخی کاربران این نوع طراحی را به حالت شیشه‌ای ویندوز ویستا و ۷ ترجیح می‌دهند و از این رو ممکن است Fluent مایکروسافت را دوست نداشته باشند. توجه کنید که در حال حاضر (در نسخه‌ی ۱۷۰۳ ویندوز ۱۰ و شماره‌ی ساخت ۱۵۰۶۳ ویندوز) Fluent فقط به معنی جلوه‌های بصری است اما مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای آن دارد.

اما مقایسه‌ای بین Fluent و حالت عادی در اپلیکیشن ماشین حساب ویندوز داشته باشیم، حالت Fluent:

و حالتی که فلوئنت ویندوز ۱۰ فعال نیست:

روش غیرفعال کردن Fluent و افکت‌های شیشه‌ای ویندوز ۱۰

اپلیکیشن Settings ویندوز را با جست‌وجوی نام یا با کلیک روی آیکان چرخدنده در گوشه‌ی منوی استارت اجرا کنید. به دسته‌ی Personalization مراجعه کنید و تب Colors را انتخاب نمایید. به پایین اسکرول کنید تا به پیش‌تنظیمات رنگ برسید. سوییچی به اسم Transparency effects در این بخش وجود دارد که با غیرفعال کردن آن، Fluent ویندوز ۱۰ غیرفعال می‌شود.

توجه کنید که با غیرفعال کردن فلوئنت افکت شیشه‌ای استارت منوی ویندوز نیز غیرفعال می‌شود. در اکشن سنتر و نوار تسک‌بار نیز همین اتفاق رخ می‌دهد. اگر سیستم شما مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی ضعیف است، بد نیست با غیرفعال کردن فلوئنت عملکرد را اندکی بهتر کنید اما معمولاً تسک‌بار و استارت منو و اکشن سنتر شفاف انتخاب عموم کاربران است. بنابراین باید منتظر باشیم که در بروزرسانی‌های بعدی تنظیمات فلوئنت کامل‌تر و جزئی‌تر شود.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید